Olisiko käyttökelpoinen kielto myös?

uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/a...ukumipanna

Tuota linkkiä ei löydykään, mutta asia koski kokonaan purukumin syönnin kieltoa siksi että sen jauhajat sotkevat paikkoja liiskaamalla pureskellut kuminsa mihin sattuu.

Lisätty: 04.03.2010 - 10:59

uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/a...5253425543

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2010 - 12:04

just joo

kokkelipiimä, hernesoppa, hapanleipä .....
tulee niin kauhiasti haitallista metaanikaasua kun niitä syö,
kieltolistalle vaan niin maailma pelastuu

(ehdottomia) kieltoja parempi konsti on aina valistus ja koulutus

Kysyjän kommentti

Kiitos, valistus ja koulutus ovat hyviä kasvatustapoja, mutta kenelle ne menevät perille onkin eri juttu. Mutta liiallisuuksiin tuollainen täyskielto menee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2010 - 10:59

Singabooressa on kielletty koko purukumi.Siellä saa sakkoa.Vihon viimeistä kun se heitetään jonnekkin mistä taasen kulkeutuu eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 11:22

Minä olen purukumin syöjä ja olen lapseni ja lapsenlapset opettanut tähän purkan syöntiin myös, ja neuvonut mihin mauton purkka laitetaan. No tämä kysymys lisää sitä ihmisten luokittelua ja kieltojen lisäystä joita valvovat ihmiset jotka itse säätelevät lait. Päiväkodeissa annetaan xylitoli purkka jotta vähennetään hampaiden reikiintymistä, ei joka lapsen kodissa edes hampaita pestä, eli eikö ole parempi ottaa purukumi tyyny suuhunsa välttääkseen pienten lasten hammasmätää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 12:03

Kalle oli pureskellut purukumia koko iltapäivän. Ruokailun ajaksi hän asetti sen pöydän reunalle, mutta unohti sen siihen joksikin aikaa. Ja kun hän sitten saapui purukumiaan hakemaan, se oli kadonnut pöydän reunalta.
- Äiti, oletko nähnyt purukumiani?
- Kyllä olen ja heitin sen pois.
- Nyt kyllä Pekka suuttuu.
- Miten niin?
- Se Pekan purukumi oli minulla vain lainassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 08:47

Purukumin myyynnin voisi kieltää, täysin turha hyödyke.