Tiskikoneesta kuului pamaus. Siis siitä sähköisestä kuutiomallisesta. Oisko se joku sulakejuttu vai meneekö vaihtoon?

Lisätty: 04.03.2010 - 11:12

Ei se toimi. Meni pimeeksi, mutta onneksi vedet ei tullu pihalle. Eikä enään tietty käynnistynykkään.

Avainsanat: tiskikone pamahti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2010 - 09:40

valitettavan usein käy niin että koneet ja vempeleet menevät vaihtoon melko helposti, korjaaminen ei oikein kuulu ajan henkeen ja takuuajan jälkeen korjauskustannukset äkkiä nousevat lähes uuden hintoihin jos ei itse osaa/voi tehdä esimerkiksi varaosien vaihtoa, myös varaosien hinnoittelu on aika törkeää

ainahan asia kannattaa ensin tutkia, missä vika ....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2010 - 09:42

Pahalta kuulostaa,korjaus maksaa paljon,jos on muu vika,kun sulake.Kodinkoneet ei nykyisin kestä viittävuotta kauempaa,ovat kuitenkin kalliita ostettaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.03.2010 - 09:42

Toimiiko se siis edelleen? Jos toimii ja olet varma ettei mikään astia ole sitä ääntä aiheuttanut, niin seuraa koneen toimintaa seuraavan pesun aikana. Jos mitään ei ilme, ei hätää. Muussa tapauksessa ota yhteyttä merkkikorjaajaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 11:55

Sulakkeet eivät yleensä pamahtele lopettaessaan. Meillä toimii vielä tuo keittiön yleiskone, keittää perunat ja paistaa pihvit ja joskus vähän vain naputtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 12:45

Noilla tiedoilla ei pysty auttamaan: "Ei se toimi. Meni pimeeksi," mutta jos todella täysin pimeä eli päälle laitettaessa ei mitään merkkivaloja / ääniä, ei ohjelmakoneen surinaa naksutuksia, niin voi olla sulake tms. "helpompi" vika (sähkön täysi puuttuminen). Jos kuuluu moottorin vaimea ääni, niin voi olla vaikka vain hihna katkennut.
Analysoi vika tarkemmin ja selvitä koneen merkki ja malli ennen yhteydenottoja huoltoon.
Katso: keskustelu.suomi24.fi/debate/3627

Lisätty: 04.03.2010 - 23:42

Tarkista vielä, ettei kolaus tullut siitä, että jokin pieni esine pääsi menemään vedenpoistopumppuun, jolloin se jumittui kolahtamalla. Pääsetkö avaamaan pumpun ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 02:45

Ihmettelin vähän näitä vastauksia, kun mä luin ihan, että tietokoneesta kuului pamaus ja luulin sun tarkoittavan muuntajaa. Suosittelen soittamaan huoltoon ellet ole sitä jo tehnyt