Onko sinun asuntolainassasi ns. korkokatto?

Minulle sitä on jo kahdesti pankki tarjonnut vaan vielä en ole huolinut.

Avainsanat: korkokatto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2010 - 05:13

Aiomme ottaa korkokaton, kun otamme lainan. Nyt on korot niin alhaalla, että täytyy pitää varansa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 03.03.2010 - 21:57

Asuntolaina oli ja meni. Ilman korkokattoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 22:00

Ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 22:13

Minulla ei ole enää asunto- tai muutakaan lainaa. Seuraan kuitenkin talousmaailmaa ja mielestäni jonkinlainen korkosuojaus kannattaa nyt ottaa. Suojaus voidaan tehdä esim. kiinteällä korolla (-puoli on joustamattomuus, mutta +puoli korkotaso on vielä alhaalla) tai mainitsemallasi korkokatolla. Laina voidaan jakaa esim. osalle korkokatto ja osalle kiinteä. Ainakin on hyvä laskea paljonko korot voivat nousta vaikuttamatta talouteesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 22:31

Minulla ei ole asuntolainaa..Tyttären-tytär otti kyllä korkokaton,kun korot on tällähetkellä tosi edulliset..olivat pankissa sitämieltä,että kannattaa ottaa..ei pääse korot nousemaan taas pilviin,kun alkavat jossakin vaiheessa varmaan nousemaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 23:52

Ei ole onneksi lainaa joten en ole perehtynyt koko asiaan. Mahdollisesti kuulostaa hyvältä, mikä on sitten koko totuus ? Hyvä kysymys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 12:33

ei ole enkä huoli. mulla on 5v korkosydeemi ja sitten katsotaan uudestaan. hermot siinä menee jos kokoajan pitää kytätä jotaan heilahteluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 22:02

ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 18:10

ei ole asuntolainaa tällähetkellä,