miten kohottaa huonoa itsetuntoaan ja minään?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.03.2010 - 20:31

Itsetunnon vankkuus vaihtelee ihmisen elämäntilanteen mukaan ja muotoutuu elämänkokemusten myötä. Erilaisissa elämäntilanteissa ihmisen itsetuntoon vaikuttavat tekijät painottuvat eri tavalla. Nuorelle on tyypillistä perustaa itsetuntonsa fyysisiin piirteisiin, aikuisen painottaessa enemmän oman elämänsä hallintaa ja vastuuta. Vahvaksi kehittynyt itsetunto kuitenkin kestää elämäntilanteiden tuomat mahdolliset itsetunnon laskut ja henkilö osaa kääntää heikot hetkensä voimavaroiksi tulevaisuutta varten. Itsetuntoa ei ole koskaan liian myöhäistä ryhtyä kehittämään, aina on mahdollisuus saavuttaa parempi itsetunto.
www.mv.helsinki.fi/home/korv...nen_co.htm

Lisätty: 03.03.2010 - 20:31

www.mll.fi/nuortennetti/asia..._on_tunne/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.03.2010 - 20:55

Tuolla muutama kysmysrivi ylempänä kysyttiin aika lailla samaa asiaa, joten lupaisepa sieltä vastaukseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 21:01

Vastasin tuossa aikaisemmasa kirjoituksessa samaa asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.03.2010 - 21:25

Tutun oloinen kyssäri, aiemmin tuosta ja muustakin löydät kun käyt lukemassa aiempia astauksia.
On lähdettävä vain rohkeasti ihmisten seuraan, ruveta harrastamaan jotain sellaista missä joudut kanssakäymisiin toisten kanssa. Ja uskoa itseään; minä olen hyvä ja minä osaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 22:53

Tämä tuntuu olevan kiusallinen juttu sinulle..Lue aikaisemmat vastaukset..niin saat ehkä rohkeutta..itseesi..