Onko sinut pakoitettu syömään jotain,joka on ollut sinulle todella vastenmielistä? Söitkö?Jos et,mitä tapahtui.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.08.2008 - 12:18

Ei ole tarvinnut pakottaa, kaikki kelpasi, synnynnäinen jätemylly, niinkuin anoppi aikoinaan asian kauniisti ilmaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2008 - 10:43

EI.
RUOKA JÄI SYÖMÄTTÄ.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 11:22

Eipä onneks ole muistiin jäänyt tällaista tapahtumaa. Meijät kasvatettiin syömään lautanen tyhjäks, se oli siis oikeus, ei velvollisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 12:49

Olen ollut ja olen kaikkiruokainen, mutta yksi tapaus jäänyt mieleen lapsuudesta, olisinkohan ollut noin kuuden ikäinen, kun äitini (varmaan isäkin) 'pakottivat' syömään klimppisoppaa (siinä jotain lientä/keittoa), jonka seassa vehnäjauhoista tehtyjä klimppejä, kait ehkä perunaakin. Yritin ja yritin syödä, kun kerta käskettiin, mut sit mulla tuli oksennus (ne klimpit niin niljakkaan limaisia), jatkoa en muista ei tarvinnut sen pahoinvoinnin jälkeen syödä eikä sen jälkeenkään, jos sitä nyt sit enää ees oli tarjolla, mitään seuraamuksiakaan en muista tulleen.... Tosin heti aikuisena tajusin, et kun oli köyhä perhe silloin niin ruokaa tehtiin ihan mistä vaan keksittiin, luusopasta lähtien, ja arvostanut sen jälkeen vanhempieni kekseliäisyyttä ruuan suhteen ja perintönä yritän viedä näitä heidän reseptejään tuleville sukupolville (en kylläkään sitä klimppisoppareseptiä), et silleen...

Lähteet:
Kaukaiset muistot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 20:40

Keitetty porkkana, kaali- ja hernekeitto ei lapsena maistuneet, mutta äiti laittoi minulle muuta ruokaa. Muut kuus söi sitten näitä pahoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 08:03

kylmää kaurapuuroa, söin muuten olisin jäänyt ilman mitään, seurauksena opin heräämään ajoissa