Sanotaan, että mitä tyhmempi "farmari". Sitä suuremmat perunat! Onkohan tuo laisinkaan totta???

En enää kasvattele perunoita!!!

Avainsanat: farmari peruna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.03.2010 - 10:08

stadissa asuva sisareni kasvattaa maalla kesäasunnollaan pottuja pienessä pellossa,
aikamoisen kokoisia viimekesänä olivat, täytyypäs kysäistä oliko järki lainkaan mukana perunoita istutettaessa, kun niin suureksi kasvoivat.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.03.2010 - 10:09

Tuskinpa.
Samalta pellolta toinen viljelijä saa paljon suuremman sadon teettämällä viljavuustutkimuksia ja toimimalla sen mukaan. Jos maa esim. "pyytää" paljon kalkkia, niin on viisasta myös kylvää sitä tarpeeksi. Sato saattaa tuplaantua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 10:14

Onneksi ei ole vaatimuksia. Hyviä luomu sellaisia on olleet . Hyvä sato taisi olla tuo viime vuosi kaikilla .Toiset painoivat metsään kun saivat tukia eikä kauppa käynyt.Sanoovat että tuet otataan.
Sama on monella muullakin tuotteella.Voi tätä ihmetystä.Joku siinä viljelyssä kiehtoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.03.2010 - 10:30

En ole moista sanontaa kuullutkaan.
Ehkä se tietämöttömyys onkin siunaus. Perunat saavat kasvaa luonnollisesti luomuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 11:15

Ei kyllä ole totta. En usko että tyhmyys siihen vaikkuttas. Kyllä perunat voi silti kasvaa perunamaassa vaikka olis kuinka tyhmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 14:35

Luinkin kyssärin, et mitä lyhyempi "farmari". Sitä suuremmat perunat! Tuo vois ollakin jo totta :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 14:39

Jaa, vaikea sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 17:22

Ei se pottujen koko älykkyysosamäärästä kiinni ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 18:56

Kyllä viimekesän perunat oli jättiperunoita..ainakin meidän maassa...syytä en teidä miten niin suuriksi kasvoivat...vaikka oli tosi pienet siemenperunat..se oli aikamoinen yllätys..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 19:37

sehän selviää kun keväällä pistetään jokainen oma vako pottuja kasvamaan ja sit syksyllä kokoonutaan vertailemaan kuis iso kullakin on .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 21:06

en tiedä , en ol ekoskaan kuullutkaan moista väitettä.