Jos lonkkaleikkaus maksaa 100 000 euroa todellisuudessa, tunnetko syyllisyyttä vai oikeutena saada tämä veronmaksajana?

Nyt kunnat harkitsevat merkitä laskuun todellisen hinnan palveluistaan, mm lastenhoidon kokonaiskustannus.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.03.2010 - 09:20

Hymyssä suin minä veroni maksan ja olen mukana leipomassa yhteistä kakkua. Syyllisyyttä ei kenenkään pidä tuntea, jos sairauden takia osan siitä kakusta joutuu leikkaamaan.
Hyvää kevään odotusta sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.03.2010 - 08:51

kyllähän niit ekui menee paaljon turhempaankin, kuin ihmisten terveyteen, jot en tunne huonoa omaatuntoa, kun käytän terveyspalveluita......joten leikkaukset ym palvelut otan ilolla vastaan...jotka auttais siten kivuttomaan terveyteen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 08:55

En oikein nyt ymmärtänyt mitä kysymykselläsi tarkoitat? Ken työtä tekee tai on tehnyt ja veronsa maksanut niin kyllä siitä jotain pitää saadakin ja terveyspalvelut ovat tärkein osa. Se vaan, että mainitsemasi lonkkaleikkaus on todella kallista ja senpä vuoksi jokaisen pitäisi koettaa olla murtamatta lonkkaansa. Vanhuksillahan se on valitettavan yleistä ja kyllä me kaikkemme teemme sen eteen, että he eivät kaatuilisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 09:46

Tunnen se oikeutena veronmaksajana.. mutta eikös se maksa (lonkkaleikkaus) 8000 euroa?
yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/...97811.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 09:49

Veroja maksavana kansalaisena en tunne syyllisyyttä sen palvelun käyttämiseen mistä olen jo rahojani kunnalle antanut. Tuskin kannattaa muidenkaan tuntea, sillä maksoivat palvelut todellisuudessa mitä tahansa me kansalaisethan ne kuitenkin aina viimekädessä maksamme kokonaisuudessaan tavalla, tai toisella. Tästä syystä on vain hyväksi että palveluiden tarjoajat kertovat niiden todelliset hinnat jotta jatkossa osaisimme vaatia palveluiden kohdentamista entistä useimmin sinne missä niistä on eniten hyötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 09:55

Kelakorvaus poistettiin Arthryl.nivelrikkolääkkeeltä, joten kai leikkauksen on laskettu tulevan halvemmaksi?
Jos tarvetta tulee, niin kai se optio on sitten käytettävä. Jos potilas ei halua esim. polvi, tai lonkkaleikkausta, niin hän on vanhuksena melkoisen avuton, pyörätuoli ja/tai sänkypotilas, mikä ei ole kenellekään kivaa, ei potilaalle itselleen, omaisille, hoitajille tai ylipäätään yhteiskunnalle.
En siis tunne syyllisyyttä, jos päädyn leikkaukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 10:11

Tiedän kyllä noista hinnoista mutta moni ei todellakaan tiedä eikä osaa arvostaa saamaansa hoitoa täällä Suomessa. Itse en henkilökohtaisesti tunne syyllisyyttä jos saan jotain palautusta maksamilleni veromarkoille. En nty paljoa ole edes saanut ja sekin on hyvä. Joskus käyn arvauskeskuksessa flunssan takia ja joskus yliopistosairaalassa labraturkimuksessa.
Itseaiheutettujen sairauksien kustannukset erittäin usein "raivostuttavat" ( itselläni ei niitä ole) eli esim. huumeiden käytön seuraukset, tupakoitsijoiden ja viinan suurkuluttajien aiheuttamat kustannukset.
Palveluita saavat myös ne jotka eivät ole eläissään töitä tehneet eikä veroja maksaneet.

Lisätty: 03.03.2010 - 10:13

Kysymys kumpusi ehkä siitä kun aamutv:ssä oli juttua että mm. päivähoidon laskuun muutamissa kunnissa tullaan lisäämään tiedoksi palvelun todelliset kustannukset ja se on hyvä ajatus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 10:19

Jos on sen tarpeessa niin kyllähän hoitoihin täytyy päästä. Verot maksetaan että saamme vastiketta.
Eihän ketäänsairaana voi töihin laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.03.2010 - 10:28

Jos se auttaisi olennaisesti minua, niin en tuntisi minkäänlaisia omantunnontuskia. Oletan että olen kuitenkin veroni maksanut ja näin ollen oikeuttu siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 14:40

Veronmaksajana en potisi syyllisyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 17:21

Oikeutena pitäisin. Ja kuntoon leikatun lonkkanivelen kanssa minusta olisi vähemmän vaivaa ja kuluja yhteiskunnalle kuin lonkkaa potevana sairaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 19:00

Onneksi ei ole lonkissa vikaa..kyllä suon kenellä on kipuja..niin voisi leikata hinnasta huolimatta..ei pitäisi kenekään kadehtia asiaa..pääasi,että ihminen saadaan terveeksi..ja pystyy liikumaan ilman kipua ja tuskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.03.2010 - 19:11

Miksi siitä pitäisi syyllisyyttä kenenkään tuntea? Eihän kukaan tahallaan lonkkiansa hajota. Itse aiheutetuista sairauksista voidaankin jo olla eri mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 12:46

kun kerran veroja maksetaan - tietty mulle kuuluu tuo.