Onko oikein antaa potkut työntekijälle, joka rikkoo työpaikan tupakointikieltoa?

Yksi tälläinen tapaus on jo Suomessakin päätynyt oikeussaliin asti.

Avainsanat: tupakointi työpaikalla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2010 - 22:24

Työntekijät pitävät taukonsa kukin tavallaan. Toinen katselee ikkunasta, toinen soittelee koiin, toinen napsuttelee, toinen nukkuu, toinen mutten vaan ei tee mitään jne...
Jokainen tavallaan. Tupakoitsijat olkoon siihen määrätyssä tilassa, jossa usein keskustellaan myös työasioista ja ratkaisua löytyy!!
Itse sauhuttelen silloin tällöin. Minusta ei ole oikein, mikäli noudattaa märritelttyjä rajoituksia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2010 - 22:46

kunhan työn hoitaa hyvin niin ei siinä mitään ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 22:51

aika yksiselitteinen tapaus

jos tupakointia ei ole irtisanomisperusteeksi määritelty, ei sitä sellaisena myöskään voi käyttää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 00:45

Mitä kirjalliseen työehtosopimukseen on aikoinaan (tai voimassa olevaan) kirjattu ? Jos on noudattanut työaikoja. Yleensä kahden tunnin välein on oma tauko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 05:42

Ei ole!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 06:27

– työsopimuslain mukaan työantajalla on työnjohto-oikeus.
mutta tupakoinnin kieltäminen on yksilön oikeuksiin puuttumista, jos se ei häiritse työntekoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 09:08

Meillähän on nyt yksi niistä kuuluisista savuttomista kunnista...siis työpaikoilla ei polteta. Sitä sääntöä rikkovat koko ajan, mutta ei ketään ole irtisanottu..ei kait riitä perusteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.03.2010 - 10:01

Älytöntä touhua tässä nykyisessä holhousvaltiossa. Ei missään nimessä jos työntekijä on muuten nuhteettomasti tehnyt työnsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 10:20

Kaikkia työpaikan sääntöjä tulee noudattaa. Meidän työpaikalla eräissä toiminnoissa tupakoimattomuus on työnsaannin edellytys. Johdolla on työnjohto-oikeus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.03.2010 - 16:12

Ei ole oikein, varsinkaan kun työnjohto itse sauhuttelee. Kuinka he voisivat silloin antaa potkut alaiselle. Ymmärtääkseni tässä kyseisessä jutussa oli sellainen osatekijä mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 19:22

Tietysti pitäisi työpaikalla svuttelua välttää..kun on killettyä..mutta ei potkuja sentakia pitäisi saada...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 12:03

yksinkertaisesti ei ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 12:49

eiköhän ensin anneta varoitus ja toinenkin. sitten voi harkita tuota erottamista. kovin tuntuu syyltä kytätä että pääsee erottaan. ei pitäis olla niin vakava asia tuo tupakointi.
eri asia tietty jossaan nesteen jalostamolla mihin ei saa edes tikkuja viedä........