mitä mieltä olette jalkakäytävien kunnosta näin talvisin? onko hyvät vai huonosti putsatut?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2010 - 16:46

Katujen kunnossa- ja puhtaanapitovelvollisuus kuuluu, siitä säädetyn lain mukaan kunnalle. Tontinomistajille on kuitenkin laissa jätetty eräitä varsin mittaviakin velvollisuuksia, mm. jalkakäytävien talvikunnossapito. Jalkakäytävän talvikunnossapito tarkoittaa lumen ja jään poistoa ja jalkakäytävälle sekä sen viereen kertyneiden lumivallien poistamista. Tämä talvi runsaslumisuudessaan osoittaa käytännössä muillekin kuin tontinomistajille, millaisesta velvollisuudesta on kysymys ja miten tärkeätä jalkakäytävien kunto on kaikille niillä liikkuville.

Paikoitellen ovat huonosti putsatut ,ainakin Seinäjoella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2010 - 17:00

Helsingissä löytyy kaikkia vaihtoehtoja riippuen siitä missä liikut

ihan kesäkunnossa olevia (lämmitetyt kävelykadut)
kohtuullisesti putsattuja
'perunapeltoa'
umpihankea
ja siellä ääripäässä puolitoistametristä lumivallia jossa vielä räystäiltä tippuu jäitä niskaan

pistää vähän valitsemaan kulkureittejään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 17:05

Jalkakäytävät ? ehkä ne on tuolla nietoksien ja kasojen alla piilossa jossain ?
Jalkarännejä ja kinttupolkuja näkyy paikoitellen. Käyttäjät istuu ensiapuasemien jonoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 17:24

Täällä ainakin kunta hoitaa tehtäväänsä huonosti ,arvosana 1-10 kunnalle 6

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 18:26

Täällä kunta hoitaa oman osuutensa melko heikosti. Osa jalkakäytävistä muistuttaa lähinnä kinttupolkuja. Samalla tavalla ontuu kunnan valvonta, asukkaiden kontolle jääneet osuudet ovat paikoitellen vielä heikommassa kunnossa. Rollaattorin avulla kulkevia vanhuksia käy sääliksi, osa ei uskaltaudu huonokuntoisille kaduille kuin pakon edessä, kauppaan kun pitää aina joskus päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 18:28

Huonosi on jalkakäytävät osittain hoidettu..saa kahlata paikoittain..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 18:29

Tällä kylällä tosi huonosti hoidetut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 20:03

Kun tuota lunta tulee vähän väliä niin kaupungilla ei ole resursseja niiden hoitoon kun säästökuurilla ollaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 21:08

Kunnanisät on kieltäneet säästösyistä aurauksen kello 18.00 jälkeen. Tulee kuulemma niin kalliiksi (voi olla tottakin). Aamulla taas aloittavat kuuden-seitsemän välillä. Loputon työmaa on ollut tämän talven aikana kun uutta lunta tulee, eikä vanhojakaan ole aurattu. Resurssit on mitoitettu keskimääräisen ilmaston mukaan. Tilanne ei auraajien aiheuttama. Lapiot vaan heilumaan!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 21:36

Kohtuullisessa kunnossa. Hyvin pääsen eteenpäin - kertaakaan en oo juuttunut. Uskon, että parhaansa tekevät katujen auki pitämiseksi, ymmärrän, ettei tehtävä ole aina helppo. (Eikä kovinkaan paljon kiitetty).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 23:19

Tänä erikoisena talvena ovat jalkakäytävät aivan luokattomassa kunnossa,pakko valita vähän reitit.Tuntuu,että meidän kortteleissa eritoten,kaupunki hoitanut kerran velvollisuutensa ja thats it!Reittien lisäksi on kengätkin paras valita näitä streettejä varten,nyt näin nolla-asteiden aikaan olisvat kumiset parhaimmat,mutta keskellä viikkoahan pitäis etelässä kylmentyä ja tulla lisää sitä valkoista kamaa taivaalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 06:02

Paikkakuntakohtainen, täällä huonosti putsattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.03.2010 - 09:41

Jos sanon että kynnöspellotkin ovat tasaisempia kävellä, niin en paljoa valehtele.