Huomenta napsulaiset. Maisema näyttää jouluiselle, valkoinen kuorrutus puissa. Mites muualla?

Eilen metsä puhdistui lumesta ja oli vihreä maisema. Yön aikana kaikki muuttunut valkoiseksi jälleen.

Lisätty: 02.03.2010 - 08:27

Mie niin hyvin muistan ne vuodet, kun hesalaiset valittivat lumen puuttesta. Tarpeeksi kauan kun jaksaa toivoa, niin kaikki toteutuu...hih,hih..en ole vahingoniloinen, en suinkaan. Nauttikoot talvesta ne ketkä siitä pitävät, mutta parasta pysyä maan kamaralla.

Avainsanat: sää kevät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2010 - 20:30

+3 lämpöasteita ja satanut eilisestä asti räntää..oli tosi rankat raskaat lumityöt..päälys ja alusvaatte oli ihan märkänä..kun oli lumityöt tehty..onneksi pääsi saunaan samantien..
Ei ole enään ,niin mahtavaa joulukortti-maisemaa mitä oli aikaisemmin..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2010 - 08:20

niinhän se on postikorttimaisemat Hesassakin, uutta lunta sadellut nyt vuorokauden yhteen soittoon
(ettei lapioitava vaan loppuisi kesken)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 08:24

Täällä on vesikeli. lämpöasteita mittarissa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.03.2010 - 08:41

Hyvää huomenta ja alkanutta päivää sinullekin.
Samoin täällä. Suojaista on ja uusi lumihan on varman surma. Ei siis haittaa pätkääkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 08:47

kaanista on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 09:03

Ei ole kyllä jouluista Helsingissä tänä aamuna, +1 ja räntää, tai lähes vettä sataa, eli loskaa ja vettä kaduilla.
Kaikki helsinkiläiset eivät kaipaa lunta, ei koskaan, mutta osa tietysti. Nyt kun lunta on ollut, se "osa" on valittanut suureen ääneen kuinka hirveätä on kun on lunta ja pakkasta. Joten optimaalista tilannetta ei ole!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 09:05

Jo samoin täällä Jämsänkoskella ja sataa nytten tällä hetkellä lisää lunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 09:37

Plussan puolella on jo kolmatta päivää. Puiden lumikuorma lähes kokonaan mennyt.
Odotelkaa te siellä muualla suomessa, sitä kun täällä lounaisrannikolla kirkastuu niin se saapuu muuallekin.
Usein radiossa ilmoitetaan sääennustuksen yhteydessä "lounaasta alkaen kirkastuu".
Eli täältä ne hyvät ilmat suomeen tulevat, kuten ilmeiseti muukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 10:06

Lappeenrannassa satanut eilenillasta asti lunta.Maisema on tosiaankin joulukortti mainen,asteita on 0.Kevättä kohti mennään.Uusi lumi on vanhan surma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 10:42

no ei tääl rannikol ole enään puis lunta , mut oli kyl monta kuukautta kaunista , nyt pikemminkin sohjoist ja eilen kun kävästiin ikeas, niin teinkin oikein kunnon piruetit ilman tyylipistei , jotka ois kyl varmaankin voittanut kaik ölymppia pisteet , en edes mennyt nurin.. mut muuten siin tuli joskin laissii kiemuroi tehtyy .. nyt olo kun jyrän alle jäänellä...tääl on ny aikas luikast , ko pääl sohjo ja ala on jää .. ni ei kiva yhdistelmä... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 11:26

Lumi leijuu kauniisti taivaalta alas maahan . Tullut eilisestä asti.Nyt on 2 lämmintä joten vähän kosteeta on ja lumet mätkähtelee katoiltakin alas ja puun oksilta. Lintujen ruokinta automaatit aika tukkoisia aamulla nyt on taasen auki.Lintuset laulaa ihan erinlailla kun pakkasellla ja pimeällä.
Varmaa kevään merkkiä kun pälyileevät pönttöjäkin.Meillä on paljon lunta valkoista ihan kuin siperiassa. Olemme silti kanta hämeessä.Kaunista ei voi kun ihmetellä luonnon ihmettä.

Lisätty: 02.03.2010 - 11:28

Luin lehdestä että ranskassa tuhoja tehnyt suuntaa pohjoismaihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 11:45

Kuorrutusta tulee vain lisää ja lisää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2010 - 13:47

Ei ainakaan koivuissa ole mitään kuorrutusta. Ihan ovat paljaana, vaikka lunta satanut kohta kohta vuorokauden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 15:24

Maisemat on täällä kotiseudullanikin hyvin valkoiset. Pari päivää sitten suojaisaksi muuttunut sää puodotti lumet miltei kaikkialta ,mutta eilen uudelleen alkanut ja edelleen jatkuva lumisade peitti tienoot varsin nopeasti jälleen valkoiseen huntuun ja lisää lumimääriä entisestään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 18:49

Märkää lunta on taivaalta mättänyt koko päivän joten ei ole oikei jouluisen näköistä. Kovin oli raskasta tehdä lumitöitä.