Kun puhuu samasta asiasta ,toiselle toista ,muuntuu aina,minkälainen on tuo ihminen.Lopuksi monta erinlaista versioo.En ymmärrä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.03.2010 - 18:12

Kyllä ihminen, joka puhuu saman asian eri ihmisilleeri tavalla,on epäluotettava. ja kun nämä kuulijat edelleen kertovat jutusta oman versionsa, juttu muuntuu ja paisuu niin, että sitä on jossain vaiheessa enää alkuperäiseksi vaikea tunnistaa.

Kysyjän kommentti

epäluotettava sieltä se.............

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2010 - 18:07

No, jos puhuu toiselle toista, niin varmasti asia muuntuu ja muuttuu. Jokainen pistää vielä oman ymmärryksensä ja mielikuvituksensa mukaan, joten aivan luonnollinen reaktio, mielestäni. Versioita juuri niin monta kuin loppukertojaa tai kuulijaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 19:03

Kyllä ne jutut paisuu..kun pullataikina..aina joku puhuu vähän eri tavalla.jutun eteenpäin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.03.2010 - 21:12

Ei ehkä ole ihan rehellisellä pohjalla jos pitää juttuja muunnella. Epäluotettavalta vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 23:58

Asia sama mutta matkalla jokainen lisää vähän väriä lisään että asia saattaa muuttua lopuksi täysin.Että minkälainen ihminen.mikäli olisi riittävän tuttu niin juoru ei kulkisi mutta yleensä kannattaa varoa kenelle kertoo ja mitä.Nimittäin joillain on tapana nauttia toisen vastoinkäymisestä vaikka omatkin asiat ovat rempallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 09:16

se on aika tavallinen ihminen,

(valitettavasti) melko moni meistä sovittaa juttunsa kuulijan mukaan, ammattilaiset sanovat sitä maksimaalisen hyväksynnän tavoittelemiseksi,

kun siihen mukaan sitten vielä tulee kuulijan tulkinnat, niin lopulta liikkeellä olevat tarinat (huhut) saattavat olla ihan mitä tahansa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 15:01

Ihan tuttu juttu.Kerro jokin asia hyvälle ystävälle vaikka salaisuutena niin se juttu tulee jossain takaisin hyvin erilaisena ja yleensä "varmalta taholta".

Lähteet:
piiri pieni pyörii...