Osaatteko hiihtää?

Olympic org opettaa; assets.olympic.org/AFP/JO201...dexen.html

Avainsanat: hiihdon oppitunti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.03.2010 - 17:49

Se pakollinen harrastus jäi kansakouluajoille.välineet kyllä on että voisi han sitä yrittää.Turhapurokin hiihtää jopa kesällä.

Kysyjän kommentti

tuossa linkissä on ohjeet ihan korkeamast käreest, mietaata lainatakseni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2010 - 12:04

Osaan ja en; pertasalla on tullut hiihdeltyä vuosikymmeniä. Parhaimmillaan reilu pari tonttuu talvessa. Luistelutekniikka ei olleskaan hallussa, joten sen harrastamisen jätän nuoremmille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 12:08

perinteinen tyylihän tuli jo äidinmaidon mukana, luistelutekniikan osaan jotenkuten, mutta kun ei ole tullut hankituksi sopivia välineitä niin vapaasti ruostumaan on jäänyt sekin taito

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 12:12

No mää oppisin lumes ettepäi kulkema suksil, Järvise taias olla, ja Veikko Kankkosen aikaa oli, me hypättin pienet nyppylätkin, hypäten. Mää tääl Ruissalon mettäs olen eläny ja varaakkuta vanhemma hankki ja me mukula saimme elää. piänemmä tyhmä saiva sitä rautaakin imetä huulet veril. Ja ei ne kaikki Hesalaiset nykyään niin kirjakieltä puhu, ja jotka kaikki muut tuomittee , ne ensteks sitä murretta haluavat karkoittaa, ja murteet tuomitsee jopa täällä napsussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 12:18

onhan tuo tullut opittua nuorena kun vielä oli lunta ja kouluissa hiihdettiin. pitkälti yli 20v kun sukset jalassa ollut. mietin vain pysyykö enää pystyssä jos nyt rytkäsis vintiltä löytyneet vanhat hikilaudat kinttuihin?? toisaalta - mitä sitä sanotaan kerran opistusta...........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 12:59

Nuorempana hiihdeltyä tuli paljonkin. Tuskin enää edes osaisinkaan.
Pistin muutama vuosi sitten suksen "painoon", siellä se on vieläkin.
En enää haekaan pois kesäsäilytyksestä.
Nyt sitten vaan kävellään, joskus sauvojen avustuksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 16:24

Omasta mielestäni kyllä. Olen sitä harjoitellut niin kauan ja päivittäin Kilpailuissa ollut ja vaelluksilla.
Kun olin lapsi en muuta tehnyt kun kouluun hiihtelin, sillei pääsi kaiken parhaiten ,reppu selässä.
Kun oli kuutamoisia öitä, sillon vasta pitikin metsäisiä latuja hiihdellä.Ei mikään ole niin tunetta -kiehtovaa kun kuutamo hiihto.Hyvä kuntoilu laji ja nautinnollinen sellainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 16:52

Ihan perinteistä hiitotyyliä kyllä suksin...en luistellen ole edes opetellut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 18:39

Joo,vuoronperään suksia eteenpäin työntelen samalla sauvoilla huitoen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2010 - 13:04

Osaan tietenkin. Jos Suomessa ei opi hiihtämään, niin missä sitten?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 06:33

Osaan hiihtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 14:36

osaan hiihtää, mutta ei kuulu minun harrastuksiini. en omista edes suksia.