Luopuisitko jostain sinulle tärkeästä/rakkaasta esim.tavarasta tuntemattoman tähden,jos se pelastaisi hänen henkensä? Lisätietoja.

Perustele,miksi luopuisit tai miksi et luopuisi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2008 - 10:36

Voisin esimerkiksi kiilata oman autoni jonkun tai jonkin eteen, jos se jokin vahingoittaisi jotakuta ja näin pelastaisin sen hengen tai ainakin terveyden.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2008 - 10:32

Toki.
Jos auttaa voin, niin autan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 14:11

Luopuisin, ihmiselämä on kaikkein arvoikkain, ei mikään tavara ole siihen milloinkaan edes verrattavissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 16:21

minulla on elintenluovutus testamentti.
toivottavasti joku saisi uuden elämän minun kuoltuani.
kaolpalla on hyvä vastaus, voisin lainata sitäkin vastausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 19:34

-elintenluovutustestamentti on minullakin, voisin kyllä luovutta munuaisenikin, ainakin tällä hetkellä ajatellen tai jonkun muun passelin jutun, verta en oo kuitenkaan ikinä luovuttanu, ei oo kelvannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 20.08.2008 - 21:35

Ei ole niin rakasta tavaraa ettenkö luovuttaisi. Verta annan silloin tällöin. Eilinluovutustestamenttia en ole tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 16:12

Tavarasta luopuminen ei tosiaankaan ole vaikeaa. Kuolemanuhkaa vähäisempikin syy riittää aivan hyvin. Hankalampi juttu arvioitavaksi on se, mihin tekoihin olisit valmis pelastaaksesi toisen (tuntemattoman) hengen (asia johon kaolpa jo esimerkillään viittasikin). Muutaman kokemuksen jälkeen(kin) olen vahvasti sitä mieltä, että oikean vastauksen pystyy antamaan vasta tilanteen jälkeen. Itsestään löytää yllättäviä piirteitä (sekä hyvässä että pahassa) yllättävissä tilanteissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2008 - 01:31

Hätätilanteessa kyllä varmaankin. Luulisin ainakin, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten omat ajatukset kulkee hätätilanteessa (vai kulkeeko ne ollenkaan). Näin täyspäisenä vastaus on kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 08:34

ei taida meikäläisellä olla edes tilaisuuksia tollasiin sankaritekoihin, jos olis niin kuka tietää