Miten toimin kun haluan laittaa myytävää huutonettiin. Onko kenelläkään kokemuksia huutonetissä myynnistä ja ostoista

Avainsanat: huutonetti myynti huutonetti osto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.02.2010 - 11:57

On erittäin paljon, olen ollut siellä kymmenen vuotta (10v.).
Avaa ensin siellä tunnus, vaikka Greetta jos se on vapaana ja laita kohteita myyntiin tai huuda/osta.
Omiin ilmoituksiisi voit myös liittää kuvan koneesi tiedostosta, kuva myy enemmän kuin tuhat sanaa sanotaan ja näin se on varsinkin huuto.netissä.
Kaikki perustoiminnot ovat ilmaisia, siis jopa kuvan liittäminen omaan ilmoitukseen. Erikoisjutut, esim. oma ilmoitus etusivulle maksaa, mutta en ole maksanut ilmoituksistani yhtään mitään. Yli 400 kauppaa olen tehnyt ja törmännyt vain yhteen huijariin, ne oppii kyllä nopeasti tuntemaan.
Kysy vaikka yksityisviestillä mikä tuossa eniten aiheuttaa kummaksuntaa.

Lisätty: 28.02.2010 - 13:09

Tuossa muutama tärkeä juttu;

- Älä koskaan postita mitään ennen kuin maksu tuotteesta + postikulut ovat tililläsi. Osalta saattaa ”unohtua” esim. postikulut mutta silloin paketti saa odotella postitusta eteisen pöydällä niin kauan kunnes nekin on maksettu.
- Vältä elektroniikan ostamista. Palauttaminen ja takuu toimivuudesta ei välttämättä toimikaan enää kaupan jälkeen samoin kuin on luvattu ennen kauppaa.
- Vältä arvokkaiden tavaroiden ostamista. Jos näet ihanan ryijyn jonka hinta on 500e unohda se jos et pysty sitä itse noutamaan paikan päältä, ryijyn kuva saattaa olla otettu vaikka museonsivulta.
- Nimimerkin perässä olevassa sulussa esim. Pertti (200) on Pertin saamien palautteiden kehujen ja haukkujen summa. Jos Pertti on saanut 201 kehua ja yhden haukun on hänen pisteensä tuo 200 ja Pertti on erittäin todennäköisesti luotettava kauppakumppani.
- Kaveri joka myy tavaraa poikkeuksellisen halvalla ja nopeasti esim. Jorma (-1) kannattaa jättää omaan arvoonsa. Jos suluissa on jo miinuksella alkava palaute, unohda Jorma, hän on onnistunut jo huijaamaan todennäköisesti jotain.
- Klikkaamalla tuota suluissa olevaa numeroa esim. (200) saat näkyville kaikki ko. henkilön aiempien kauppojen palautteet. Niitä kannattaa varsinkin ostaessasi lukea, myydessä ei tietenkään riskiä ole koska tavara ei liiku kotoasi yhtään mihinkään ennen kuin rahat ovat tililläsi tai kourassasi.
- Vainoharhainen ei kannata olla, mutta huijareita on huuto.net palstalla vuosi vuodelta enemmän joten terve maalaisjärki kannattaa säilyttää vaikka näkisi mitä tahansa ja halvalla – tai varsinkin juuri silloin.
- Huuto.net on kaikille yksityishenkilöille ilmainen kirpputori, jossa saa kyllä tavaraa helposti eteenpäin. Yhtä paitaa tai kippoa ei postikulujen takia kannata yleensä myydä vaan pyri tekemään yhteensopivia ”settejä”. Postikulut ovat 0-2kg painoiselle paketille 8:50e ja 2-5kg painoiselle 10.05e.

Lähteet:
Vankka oma kokemus huuto.net maailmassa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.02.2010 - 21:31

en ole koskaan ostanut enkä myynyt mitään huutonetissä, mutta selaillut huvikseni olen joskus.

täällä on kyllä hyvin säännöt ym. toiminta selostettuna:
www.huuto.net/fi/ohjeet.php3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2010 - 16:15

ostin jonkun opiskelu kirjan.
Omat tuotteet ei oikein mennyt kaupaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2010 - 18:08

en ole itse myynyt , mut 10 kauppaa olen tehnyt , nekin ovat hyvin onnistuneet .. jot ei vielä ainakaan olla huijattu .. siellä on niitä kiitos osioita , sieltä sit katselen myyjän historiaa ..ja teen ostopäätökseni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 03:39

Olen sekä ostanut että myynyt huuto.netissä yhtä sun toista monta vuotta. Ohjeet lukemalla asiat tosiaan helpoiten selviää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 21:20

Olen joskus katsellut huutonettiä..mutta en mitään ostanut enkä myynyt..Tyttären lapset ovat kyllä myyneet..