Mitä mieltä olet koulu-tai työpaikka kiusaamisesta?Oletko itse joutunut kiusatuksi tai oletko ollut porukan mukana kiusaamassa ?LT

Millaisia ihmisiä nämä kiusaajat mielestäsi ovat?Jos olet ollut itse mukana tälläisessä,kadutko tekojasi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2008 - 21:01

En oo kiusannu, eikä minuakaan ole, mutta nämä kiusaamisjututhan on niin herkkiä asioita, että asia jota minä en koe kiusaamiseksi voi toisesta olla sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2008 - 10:54

Valitettavaa.
Kyllä.
En.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 12:01

Itse en joutunut kiusatuksi, mutta kyllä yhtä henkilöä kiusasin. Kadun kyllä, vaikken sitä silloin tajunnutkaan. Tässä tapauksessa iloa tuoti kaverin liikutukseen joutuminen niin kovin herkästi, en tiijä, mikä siinä oli niin kivaa.
Porukan mukana en ollut.
Työpaikkakiusaajat ovat just niitä luonnevikaisia, itserakkaita, omahyväisiä, jotka eivät voi ymmärtää muunlaista elämää, kuin mitä itse elävät. Ne on mielestään aina oikeassa ja vaikkeivat olisikaan, vähättelevät omia mokiaan. YÄK. Inhottavia ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 20.08.2008 - 21:53

Tää kiusaamis juttu on niin yleistä nykyään, että suoraansanoen mua ihmetyttää. Mielestäni ennen ei ollut tällaista kuin koulukiusaamista. Olihan sitä pientä nahistelua, mutta ei sitä koettu traumaattisesti. Ovatko ihmiset herkempiä nykyään, etteivät siedä mitään, en tiedä. Mielestäni kiusaajat on ne aikuisia tai lapsia, ovat jotenkin pois tolaltaan. Pahanolon purkamista heikompaan . Ovat varmaan lähtöisin ikävistä oloista. Mua jos kiusattaisiin nostaisin sellaisen älämölön ettei toista tolkkuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2008 - 13:27

Kouluajoista on jo niin pitkä aika, ettei mitään kiusaamista ollut edes keksitty vielä niihin aikoihin (tarkempi vastaus jonkun muun kysymyksen yhteydessä).

Työpaikalla on hommia ollut ja tuloksia odotettu niin riittävästi, ettei siellä ole ollut aikaa sen enempää kiusata kuin tulla kiusatuksikaan. Kun tämä kiusaamisasia nousi suureksi mediajutuksi, niin kyllä meidänkin työyhteisössä nostettiin pari luottamusmies- ja yksi oikeusjuttukin. Kaikissa niissä lopputuloksena oli joku muu kuin ongelma kuin kiusaaminen.

Vastaukseni (kokemukseni) ei tarkoita sitä, etteikö mielestäni koko ongelmaa olisi olemassa, mieluumminkin päinvastoin, sen yleisyydestä vaan on annettu aika synkkä kuva.
Jos olisin käytännössä siihen törmännyt, kannanottoni ja toimenpiteeni olisivat varmaan olleet aika jyrkkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 08:18

mennyt överiksi koko juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.11.2008 - 14:55

Aikuiset unohtavat miten julmia lapset ja nuoret voivat olla toisilleen. Kiusaamiseen suhtaudutaan mielestäni liian villaisesti opettajien ja vanhempien keskuudessa. Jatkuva koulukiusaaminen ajaa epätoivoon, katkeruuteen ja kostonhaluun.

Olen ollut kiusattuna koulussa ja myös kiusaajana siten, etten ole puuttunut asiaan tarpeeksi, vaikka olen tiennyt siitä. Työelämässä/aikuisena en ole törmännyt kiusaamiseen.