Millä näppäinyhdistelmällä tallennan Word-asiakirjan uudella nimellä?

Ctrl+s tallentaa, mutta mikä yhdistelmä tallentaa nimellä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2010 - 07:03

tallenna nimellä, F12

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.02.2010 - 04:42

Resurssien hallinnan saat avattua joko työpöydän kuvakkeesta tai
Käynnistä-valikosta. Valitse tällöin Käynnistä - Apuohjelmat -
Resurssienhallinta.

Etsi haluttu tiedosto Resurssienhallinnan
vasemman reunan puurakennetta apuna
käyttäen. Valitse aluksi oikea levyasema,
sitten etsi oikea kansio ja lopuksi vielä
tiedosto, jonka haluat avata. Tiedosto
avautuu kaksoisnäpäyttämällä tiedoston
nimeä.
Tiedoston avaaminen ohjelmassa
Avaa ohjelma ja valitse Tiedosto - Avaa ja sieltä oikea levyasema, kansio ja
tiedosto, jonka haluat avata.

Tiedoston tallentaminen
Eri Windows-ohjelmien avaus- ja tallennusikkunat ovat ulkonäöltään hyvin
samanlaiset.
Tallentaminen haluttuun paikkaan halutulla nimellä tapahtuu seuraavasti:
- Valitse Tiedosto - Tallenna nimellä...
- Valitse Kohteeksi levyasema, jonne tiedoston tallennat.
- Valitse kansio, jonne tiedoston tallennat. Kaksoisnäpäytä
kansiota, niin se avautuu. (Vaihtoehtoisesti näpäytä avattavan
kansion nimeä kerran ja näpäytä sen jälkeen Avaa-painiketta.)
- Kun Kohde-kentässä näkyy oikea tallennuspaikka, anna
tiedostolle haluamasi nimi kohtaan Tiedostonimi.
- Tallenna nyt tiedosto näpäyttämällä Tallenna-painiketta.

Tiedostojen poistaminen
Etsi poistettava tiedosto esim. Resurssienhallintaa apuna käyttäen. Kun olet
löytänyt poistettavan tiedoston, näpäytä sen kuvaketta kerran ja paina sitten
näppäimistön Delete-painiketta.
Tiedostoja poistettaessa näytölle tulee varmistuskysymys
poistohalukkuudestasi. Jos olet varma, että haluat ko. tiedoston
poistaa, näpäytä Kyllä-painiketta. Mikäli kuitenkin tulet
katumapäälle Kyllä-painiketta näpäytettyäsi, löydät vielä poistamasi
tiedoston työpöydän Roskakorista. Poistetut tiedostot voidaan palauttaa
roskakorista valinnoilla Tiedosto - Palauta. Tiedosto palautuu takaisin
poistopaikkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2010 - 10:30

Olen tehnyt homman näin;
Vasemmalta ylhäältä Tiedosto>Tallenna nimellä> avautuvassa ikkunassa voi valita kansion minne menee ja antaa nimen tiedostolle!
(palisanterin opeilla näkyy pääsevan suoraan ko ikkunaan mikäli tiedosto on auki)

Lisätty: 27.02.2010 - 14:44

Toimintonäppäimien avulla suoritetaan tiettyjä toimintoja. Toimintonäppäimiä ovat esimerkiksi F1, F2, F3 ja F12. Näppäimien toiminnot vaihtelevat ohjelmasta toiseen.
Yrittäkääpäs esim. selaimen ollessa auki F12 näpäystä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2010 - 13:14

Palisanterin vastaus oli taas lyhyt ja ytimekäs!