Oletko joutunut huolehtimaan yksin lapsena/nuorena sisaruksistasi? Lue lisätietoja.

Tarkoitan tilannetta,että vanhempasi ovat olleet ehkä juhlimassa (ryyppäämässä) ja olet joutunut vastaamaan sisaruksistasi ihan yksin.Kauppa,tms.ei lueta mukaan tähän kysymykseen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2008 - 23:00

Ryyppäämän tai juhlimaan ei meillä oikein keretty, kun iskä ja äiskä paiskivat yötä myöten hommia tienatakseen rahat siihen ensimmäiseen arvaansa. Silloin kyllä tuli useastikin tilanteita, joissa koko kuusvuotiaan elämänkokemuksellani paimensin nelivuotista siskoani. Ei jäänyt arpia mulle eikä kait pahempia siskollekkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2008 - 12:11

Kylläpä tuli sitäkin koettua joskus 16-vuotiaana, kun asuttiin melkein kaikki kotona ja sisko ei huolehtinut n. 5kk ikäisestä vauvastaan. Oma äitini oli jossain, eli siis tämän vauvan mummi, niin minun vastuullehan se jäi. Tää tapahtui monta kertaa sinä kesänä aina toukokuusta syyskuuhun. Oli siitä se hyvä puoli, että nytkin vielä pystyy syöttämään toisten vauvoja, kun jäi se ote, millä lasta kannatellaan, mieleen. Röyhtäisyt vielä päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 21:03

NO ei ne ryyppäämässä olleet vaan töissä rakennuksilla.