Hyvin usein mainostetaan "maksa kaksi osta kolme". Onko kukaan nähnyt mainosta "osta yksi maksa kaksi"?

Avainsanat: osto mainos

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 26.02.2010 - 16:49

Kauppa se on joka kannattaa, sanotaan. En ole huomannut tuollaista vielä, mutta usein Citymarketissa olen törmännyt siihen että isolla kirjaimilla lukee: viisi pussia eurolla ja pienellä sitten alhaalla: yksittäin 'a 0,20 e.

Kysyjän kommentti

Vai sillä tavalla oli!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.02.2010 - 22:50

Muistelen nähneeni, että osta tiliin pukevalla maksa sitten sukevalla. Olisko ollut 60-luvulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2010 - 23:59

En ole, mutta ennemmin mie yhden ostaisin, ja vielä kun toisen saisi kaupan tekijäisinä. Niin kylläpä olisi hienoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 00:14

"osta yksi maksa kaksi"

Yleensä sellaista tarjousta kutsutaan ohjevähittäismyyntihinnaksi (ovh.) tai normaalihinnaksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 00:44

Savitaipaleella oli aikoinaan sellaine bysinesmies joka myi sukkapuikkoja 1 pari kympillä ja
kaksi paria 5 markkaa tai mikä se raha sitten olikaan.ehkä puuttuu ne 2 nollaa mutta periaate oli tuo ja kauppa kävi aikansa

Lisätty: 26.02.2010 - 01:06

ei käynt tuohon kategoriaan,mutta tosi tarina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 06:06

Meillä työpaikkaruokala mainosti nimipäiväpullia neljä viiden hinnalla. Nauroin kyyseleet silmissä ja kävin kertomassa heille sen mainoksen kera, että on muuten tosi hienosti... eivät aluksi ymmärtäneet juttua. minä tiskin takana kippurassa yritin selittää asiaa... no, lopulta muuttivat tekstiä. sattui viime vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 07:21

En ainakaan ole sellaista nähnyt, mutta tänä aamuna näin telkkarista mainoksen jossa asiakas on kaupan kassahihnalla ja myyjä tarttuu hänen leipäpussiinsa kysyen, että haluatteko vaihtaa halvempaan? Hymyilytti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 08:01

Minä epäilen että mieheni tekee tuollaisia ostoksia, koska seuraavan viikon mainoksissa on hinnat edullisempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 08:55

Työpaikkani pojat pitivät omaa pöytää firman myyjäistapahtumassa. Siellä oli erään tekemiä tauluja, ja sain kovan tarjouksen; vitosen kappale ja kahdella kympillä kolme... Vaikka tarjous oli lähes ohittamaton jätin taulut ostamatta sillä sitten niitä olisi varmaan saanut ostaa joka viikko.
Sellainen oli viime viikolla CM:ssa että 1 kpl oli 1:29e ja 3 kpl oli tasan euron.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 11:16

Kyllä niitä näkee tämä tästä kun käy kaupoilla soppailemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 16:37

En ole nähnyt mainoskylttiä, mutta joskus laskusta huomaan että on peritty tuplahinta vaikka ostin vain yhden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 22:03

Kyllä meilläpäin paljon mainostetaan..ota 3 maksa kaksi(vaatekaupoissa))halvin ilmaiseksi..Ja sama pätee ruokakaupissa...3.. 2:den hinnalla...Se on kauppa mikä kannattaa..ihmiset sortuu ostamaan..vaikka ei olisi tarvetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.02.2010 - 23:54

Samat on sävelet Idan kokemusten kanssa. Toivottavasti en mainitsemaasi mainosta koskaan näe. Saattaisin mennä kauppiasta neuvomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 17:06

En ole sellaista nähnyt. Sanoin tässä hiljattain hammaslääkärilleni, kun keskustelimme laminaattikuorista ja yksittäisten hampaiden laitosta, "Osta kolme hammasta,maksa kaksi".Hammaslääkäri räjähti nauramaan, ja sanoi, että tämä on paras mainos heillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 13:27

ei ole minun silmiini tulluttuon näköistä mainosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2010 - 17:37

En ole