Miten lainakorkojen nousu vaikuttaa talouteesi? Oletko varautunut / aiotko varautua?

Ruotsi mahdollisesti nostaa lainakorkoja asuntomarkkinoiden ylikuumenemisen seurauksena. Jan Vapaavuori myös huolissaan samasta ilmiöstä Suomessa. www.talouselama.fi/uutiset/a...377723.ece

Avainsanat: uotila/sampo pankki: ensi vuonna lainakorkosi voi alkaa nelosella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.02.2010 - 23:48

Kyllä koronnousu asuntovelkaisen talouteen vaikuttaa. Saa nähdä milloin lähtee nousuun. Alhaalla ne ovat nyt olleet. Ja voisivat vielä ollakkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.02.2010 - 22:37

silloin kun minulla oli lainoja korot olivat ihan toista luokkaa ja niin oli inflaatiokin,
hyvä kun sai alle 10 % ,
nykyään lainakorkojen muutokset eivät hetkauta talouttani sentin vertaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2010 - 22:42

Ei minukaan tarvitse korkoja ihmetellä.
Aikoinaan oli ihmeteltävä millä tavoin pankit kohtelivat asiakkaitaan.
Ei tuntunut mikään riittävän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2010 - 22:42

En aio ottaa lainaa, se on varautumiseni. (Pankinjohtajat ovat velkaa minulle.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 01:01

Ei oo Suomessa esiintynyt mitään asuntokaupan ylikuumenemista. Pankki ei mitään omia aikojaan korkoja nostele vaan sen päättää maailman talous kaiken kaikkiaan. Marginaalit ovat niitä, mitkä pankit päättävät itse.
Se, että leikkikehien sisäpuolella säädetään jotain kovaan hintaan ei saa vaikuttaa koko Suomeen ja kaikkiin asuntovelallisiin.

Tasalyhennys on tarkoitus ottaa, kun laina otetaan, joten laina-aika pitenee, jos korot nousevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 02:40

Ei mitenkään kun ei ole lainarahaa. Talletuskorkoja voisivat korottaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 06:48

Ei ole meillä lainaa , eli ei vaikuta sentin vertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 08:58

Lainaa ei ole onneksi koskaan ollutkaan.
Määräaikaisen talletuksen koron nousua odottelen enemmänkin, tällä hetkellä ei ole suurta eroa pidätkö rahojasi sukanvarressa vai pankissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 09:04

tulee varmaan konkka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 11:11

Ei vaikuta kun ei ole mitään muuta lainaa kuin pieni autolaina pankissa maksettavana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 20:26

Ei ole enään nykyään lainaa..että ei vaikuta minuuun hekilökohtaisesti..Säätöjen korot voisi nousta...niin olsi ihan hieno juttu..kun nykyään ihan onnaton korko..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.02.2010 - 23:55

Ei vaikuta mitenkään kun ei ole lainaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 19:06

ei tarvitse varautua, kun ei ole lainaa