Mikä oli Watkinssonin etunimi laulussa Kuubalainen serenadi??

Lisätty: 24.02.2010 - 10:17

Niinhän se oli!

Lisätty: 25.02.2010 - 00:00

Papiti on tapaansa mukaan oikeassa.
Taidat olla horoskoopiltasi täydellinen neitsyt!!

Avainsanat: kuuba watkinsson

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2010 - 10:16

Se oli Kai Watkinsson.

Kysyjän kommentti

Minunkin mielestä se oli Kai Watkinsson, vaikka muuta väittävät.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.02.2010 - 10:17

etunimi on Kai

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.02.2010 - 11:53

Kai tai ei. Ehkä se oli pelkkä Watkinsson.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2010 - 16:53

Ei kai se Kai ollut, koska kai kirjoitetaan sanoituksessa pienellä?

www.youtube.com/watch?v=NUZaq9polF4

Me tulimme kapakasta,
Kai hiukkasen horjuen.
Oli lähtömaljoja juotu
Ja yö oli ihmeellinen.
Joku huomasi sattumalta,
Se oli kai Watkinson,
Että serenadi sulle
Ihan velvollisuutemme on.

Ja kolmisin seisahduimme
Me alle sun akkunas
Ja punaisen lampun näimme
Me palavan huoneessas.
Ah - muistan ympärillä
Oli ihana Kuuban yö,
Ja nuorena, hehkuvana
Joka ainoa sydän lyö.

Me muistamme kuuman poves
Ja keinuvan vartalos,
Ja jokainen huulillansa
Tuns' vielä sun suutelos.
Ja me kaipasimme jälleen
Sinun nauruas solisevaa.
Voi, miksi on jätettävä
Tämä ihanain öitten maa!

Tom lauloi murheellisesti
Ja säesti Watkinson,
Minä nielin kyyneleitä,
Olin kovasti onneton.
Niin, rakastin sinua silloin
Ja rakastan vieläkin,
Ja sun punainen sukkanauhas
On aarteeni kallehin.

Sinä avasit ikkunasi
Ja kummasti hymyillen
Sinä pudotit jokaiselle
Tulipunaisen kukkasen,
Ja me itkimme haikeasti
Ja horjuimme satamaan.
Ah, Kuuban helmi, sua
En unohda milloinkaan

Rion yö, elokuvasta

VILLE SALMINEN (1951)

Filmimoguli TJ Särkällä oli kaksi linjaa: arvofilmit tehtiin aatelis- ja kartanomaailmaan, mielellään 1800-luvulle, "kansanfilmit" tähän päivään laulelmin suolattuna huippunaan 50-luvun taitteen ns balladilinja.

Yksi balladilinjan filmi oli Rion yö, jonka alkuun piti perustua kokonaan Unto Koskelan runoon Kuubalainen serenaadi (1930): - Me tulimme kapakasta kai hiukkasen horjuen...

Sen "me" olivat Tom, Watkinson ja kertoja, kun Kuuban yö oli ihmeellinen.

Mutta sitten tapahtui muitakin ihmeitä: naapuri eli Suomi-Filmi ilmoitti Särkän Filmiteollisuudelle, että "älkääpäs kuulkaapas tehkökään filmiä, sillä runon oikeudet ovat meillä".

Särkälle ja Salmiselle tuli kiire, ja tempuksi keksittiin vaihtaa Havanna Rio de Janeiroksi ja liittää mukaan konnatarina, johon Salminen kirjoitti itsensä kokaiiniroisto Valkoisen kuoleman rooliinkin.

Carmen (Assi Nortia) ja hänen sukkanauhansa ovat sentään runosta jääneet ja saavat yhä jäyhän Tapsan (Tapio Rautavaara), pellen Lassen (Lasse Pöysti) ja maailmanmies Lekan (Leif Wager) syömmet sykkimään kotimaisessa kaukomaiden eskapismissa, johon se serenadikin on saatu upotetuksi yhteen revyynumeroon.

Tuosta ei oikein selvinnyt kuka on Watkinson.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2010 - 17:20

Selväsiti laulettin..että oli Kai..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2010 - 18:49

Niin, se oli ehkä Wakinsson, tai sitten se oli kai Watkinsson....eli etunimeä ei mainita.