Isäntä kävi asioilla eikä meinannut löytää autoaan. Ei muistanut minkä kaupan pihaan oli pysäköinyt ja oli välillä siirtänytkin.

Oli kiertänyt tunnin ajan parkkipaikkoja kunnes löysi. Onko joitain kikkoja joilla asioita voisi tallentaa? Kirjoittaminen ei suju. Yleensä soittaa minulle töihin ja pyytää vaikka kotiin avaamaan ovea. Avaimet löytyvät sitten jostain puseron taskusta.

Avainsanat: muistikikkoja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2010 - 00:06

Tuossa olikin kaksi kysymystä.
Minä otan kännykällä kuvan jostain maamerkistä jossa näkyy kadun nimi, kun parkkeeraan jonnekin suurkaupunkiin tai muuten vain hankalaan paikkaan.
Joskus parkkipaikkaa etsiessä saa pyöriä puoli tuntia ja siinä ajassa menee taatusti sekaisin vieraassa kaupungissa.

Tuo muistamattomuus ei kuulosta todellakaan hyvältä. Kannattaa sulkea pois alzheimer tai hankkia lääkkeet, jos se sitä on. Ajoissa aloitettu lääkitys voi saada aikaan pienen ihmeen. Sen olen omin silmin nähnyt.
Tauti on vaikea diagnosoida alkuvaiheessa, joten kehoittaisin käymään parilla, kolmella lääkärillä, jos selkeää diagnoosia ei löydy. Tuon asian kanssa ei ole leikkimistä. Olen nähnyt senkin, kun lääkitystä ei ole, tai se on aloitettu aivan liian myöhään.
Toivotaan, että kyse ei ole siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.02.2010 - 18:44

Ei kuulosta hyvältä.Tarkemmat tutkimukset unohtelun vuoksi varmaankin paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 18:44

laittakaa lanka sormeen niin ehkäpä se auttaisi minulla se auttoi kun minun piti muistaa tehdä läksyt ja nykyään muistan ne helposti

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2010 - 18:54

Nuo pahoja juttuja. Tunnistaa ilmeisesti autonne sieltä mihin on jättänyt. En osaa sanoa oikeastaan mitään pätevää neuvoa, sillä kun se muisti unohtaa, niin se unohtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 19:08

Vaikea kysymys noin yleisesti ottaen mutta minulla on auton kaukosäätimessä nappi jota painamalla torvet soi ja valot vilkkuu. Muuten miusti on hyvä mutta auttamattoman lyhyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 19:12

Onhan siinä ongelmia kerrakseen.
Voisi harkita GPS-lähetintä, -paikanninta.
Erämiehet ja liikennöitsijät sellaisia nykyjään käyttävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 20:25

Jasso. Nuo paikantimet varmaan ihan ok. Entäs kamerakännykällä kuva kaupasta, jonka pihaan viimeksi jättäny autonsa. Prisma, koo tai jokin muu.... Onko mahdottomuus sopia tietty parkki minne auton jättää. Miten ostoksia voi suorittaa, jos ei muista mitä piti ostaa???

Poden muistamattomuutta itsekin. En kyllä muista kaikkea mitä olen unohtanut, joten en siis feikkaa.
Pitkä juttu kerrottavaksi miten höpsösti voi käydä, mutta ikää ne toilailut pidentää nauramisen suhteen.

Tuttavallani on Parkinssonin tauti ja muisti tekee tepposensa. En tiedä mikä diagnoosi puolisollasi on, mutta varmaan jokin, joka aiheuttaa noita muistin pätkimisiä. Niistä varmaan selviää parhaimmiten, kun tietää mitä ne muut tautiin sairastuneet tekevät ja miten selviävät.

Voimia sinulle! Varmaan raskasta sinulle, kuiteskin. Luulen, että omaiset yrittävät selvitä ja kuitata tilanteita kevyestikin, mutta sydämessä on se raskas taakka joka tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 20:32

Johan joutui ongelmaan..onneksi auto löytyi..tuli hyvä kuntoilu samalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 21:21

Auttaisiko se, että olisi vain yksi tietty paikka mihin laitetaan avaimet (esim. ihan ulko-oven vieraan), sovitaan tietty paikka johon auto aina jätetään jne. Tosin voi olla, että teillä on nämä konstit jo koetettukin. Muisti on niin kovin tärkeäa sia jonka merkityksen huomaa vasta sitten, kun se alkaa temppuilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.02.2010 - 23:26

Tuohan on jo mielestäni aika vakava ongelma. Entäs jos tulee tilanne, että hän ei ajaessaan muista mihin pitää ajaa. Olisikohan asiaa tutkittava tarkemmin lääkärin toimesta. Mitään kikkakolmosta en osaa antaa kyseiseen ongelmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2010 - 11:22

Suosittelen tarkempia tutkimuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2010 - 17:40

Kuulostaa aika hurjalta. Pitäisi varmaan mennä tutkimuksiin.Ei ole normaalia hukata noin paljon juttuja.
Jos saa ajoissa lääkityksen, niin kaikki muuttuu vielä hyväksi.