Pelkäätkö kovaa ukonilmaa,...........mistä pelko tullut.

Lisätty: 21.02.2010 - 20:19

Olen ollut niin lähekkäin pallosalaman kanssa ,että minä pelkään ihan hirveesti.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.02.2010 - 17:17

MINÄ RAKASTAN UKKOSTA!

Kysyjän kommentti

kuin joku voi tykätä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.02.2010 - 16:47

Pelkään, jos olen mökillä, että salama iskee mökkiin tai pihapuihin. Kotitalo meinasi palaa maan tasalle salaman aiheuttaman tulipalon takia, kun oli 5v. Jonkin sortin kammo on varmaan siitä peräisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2010 - 16:56

en pelkää,
pienestä pitäen olen ollut kesät 'luonnon armoilla' ja nuo ukonilmat menee saamaan kategoriaan kuin myrskyt ja muutkin rajut ilmiöt , hermoilu ei auta

- pitää ottaa huomioon, ja se on kaikki mitä itse voit asialle tehdä -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.02.2010 - 16:57

En pelkää. Kuuluvat osana luonnon ilmiöihin, joihin on totuttava vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2010 - 17:09

Minä pelkään tosi paljon ukonilmaa, ja olen ukkosella aivan hermoraunio.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2010 - 17:29

En pelkää. Minusta on aivan upeaa katella salamointia ja myrskyn aiheuttamaa muutosta järvellä ja luonnossa... Kerran kyllä mökillä ollessani säikähdin, kun salama löi mökin takana olevaan kallioon ja tuntui kuin koko mökki olisi tärähdellyt. Kallio on kuiteskin aikas kaukana mökistä. Ääni oli melko mahtava. Näytelmän jälkeen samoillessani oli nähtävissä minne salama oli iskenyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2010 - 18:30

En todellakaan pelkää..Lokakuussa oli ihana nautinto,kun Turkissa oli rajut ukonilmat...maa tärisi alla,,kun jyrisi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2010 - 18:32

En pelkää. Olen aina rakastanut ukkosta. Mahtava luonnon näytelmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2010 - 18:47

eipä siinä pelkäämistä,
järkevästi silti saa käyttäytä ukonilmallakin,
eikä ole pakko tarjoutua ukkosenjohdattimeksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2010 - 19:31

Usein istun parvekkeella nauttien mahtavasta luonnonilmiöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 03:39

Kova sade on todella rauhoittavaa, mutta ukkosen pauke voi kyllä säikyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 10:47

Kyllä minä pelkään ukonilmaa.olen pienestä pitäen pelännyt.Pienenä meni peitonalle piiloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 14:24

pelkään kyllä - en edes tiedä mistä pelko johtuu. muistan kun pienenä ( saatoin just olla kouluun menoiässä ) pelotti valojen räpsyntä vaikkapa. jos olin yksin kotona, pistin kumpparit jalkaan ja lähdin taapertamaan tädin luoksen. tuolla matkalla en niinkään pelännyt.
osaan kyllä nauttiakin ukkosesta - kunhan ei tosiaan helisytä akkunoita ihan pään päällä
ilma haisee "metallilta" ja karvat nousee pystyyn. ehkä mun verenpaine edesauttaa mutta välillä tuntee kuinka jympyttää suonissa. ufoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.02.2010 - 21:27

En pelkää, mutta vanhemmiten sitä on oppinut kunnioittamaan enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 13:06

En pelkää, ellei tarvitse olla ulkona ja avonaisella paikalla esim. golfkentällä.
Ihan luonnollistahan se pelko ihmiselle on, koska ukkonen on todellakin vaarallinen juuri avonaisilla paikoilla oleskeleville tai jos on jonkin korkean kappaleen läheisyydessä. Tosin todennäköisyys salaman iskuun on silti pieni, mutta kyllä jossain päin maailmaa on rakennettu jopa hälyttimiä pelikentille, jotka varoittavat ukkosen lähestymisestä.