Pelkäätkö pimeässä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2010 - 14:44

en pelkää, en kertakaikkiaan yhtään

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2010 - 14:40

Kyllä minä vähän pelkään oudossa paikassa, on varmaan lapsuuden traumoja, kun asuin pimeässä saaressa jossa ei katuvalaistusta ollut. Ruissalo , täällä Turussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 14:46

En pelkää enää. yövuorossa ollessani olen nähnyt jo kuolleita vanhuksia liihoittelevan hoitokodin käytävillä...joten eipä auta pelätä, pimeääkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 15:03

Miksi pelkäisin? Minulle pimys ei ole peloittava elementti, ei vaikka joudun työssäni kulkemaan usein pimeitä, valaisemattomia katuja ja pihoja sillä jos antaisin pimeänpelolle vallan en voisi enää jatkaa hommissani. Minulla kun ei ole mahdollisuutta saada niihin pimeän ajoiksi työparia seurakseni eikä tehdä hommia vain valoisaan aikaan. Pimeällä tapahtuu monia ei toivottavia asioita, mutta niin niitä tapahtuu myös muulloinkin. Siksi pimeään pitää suhtautua niin, että ottaa sen yhtenä vuorokauteen kuuluvana osana, eikä selkäpiitä karmivien kauhutarinoiden näyttämönä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 15:12

En pelkää.
Aikoinaan Prahassa sammui valot kello 22 jonkun säästökampanjan takia ja oli niin pimeää ettei edes rannekellosta nähnyt aikaa. Olin jo menossa nukkumaan hautausmaalle kun vastaan tuli joku koiran ulkoilluttaja, hän osasi kertoa että viimeinen raitiovaunu ajaa tästä ohi parin minuutin päästä, ja niin ajoikin. Olen ikuisesti kiitollinen tuolle Tsekkiläiselle herrasmiehelle, pääsin punkkaan ja aamupalalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.02.2010 - 16:16

Vain sitä mikä on selkäni takana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.02.2010 - 16:32

Vain ulkona iltamyöhään. Mutta en siellä pimeällä liiku nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 18:04

En pelkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 18:42

Valoisa tai pimeä, en pelkää. Tosin pimeällä liikkumisessa on riskejä enemmin kuin valoisassa. Mökillä umpipimeässä syksyllä on kiva istua ulkona kuunnellen niitä karhun toilailuja. Ei sekään pelkää pimeässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 19:04

En ole ikinä pimeää pelännyt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 22:04

enn

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2010 - 10:19

Ehkä joskus Ambomaalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2010 - 10:28

Joskus kun olen yksin kynttilän valossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2010 - 01:30

Ihan pilkkopimeään en halua yksinäni mennä. Otan edes koiran heijastinliiveineen, niin näen missä polku menee.