Meidän piha puumme tammi ei ole vieläkään pudottanut syksyn lehtiä.Mistä voi johtua moinen?

Tammi on oikeastaan meidän poikamme tammi.Hän sai sen jo vauvana kummeiltaan lahjaksi.Nyt poika täyttää toukokuussa 20 vuotta.Hän on puhunut et ottaa sen joskus itselleen kun muuttaa omaan kotiin. No siinäpä hänelle urakkaa miten sen saa sieltä juuret ehjinä ja uudestaan hyvin kasvamaaan uudessa ympäristössä. voi olla et jää puheeksi tammen ottaminen mukaan,tulevaisuudessa.

Avainsanat: tammi on kasvanut aika isoksi jo mutta niin on poikammekin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2010 - 13:38

eipä se mitenkään tavatonta ole, esim. wiki tietää kertoa seuraavaa :

"Ruskeat, kuolleet lehdet pysyvät nuorissa puissa usein kevääseen saakka, mutta Suurilla puilla ne tuntuvat varisevan herkemmin. "

fi.wikipedia.org/wiki/Tammi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2010 - 11:03

Kaupungissa näkee aika paljon erilaisia lehtipuita ja pensaita joihin jäi lehdet kun talvi yllätti.
Maalla on yksi pihapuu jossa on ruskeita lehtiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.02.2010 - 12:56

Olen nähnyt kerran koivun joka oli täydessä lehdessä keskellä talvea, ja ne lehdet olivat vihreitä. Puu oli valaistu ympäri vuorokauden, joten siinä oli kai syy että lehdet eivät lähteneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 14:00

Meillä on tuollainen kyynel koivu joka aina pudottaa lehdet jouluna tai hiukka ennen.Tulee aina keväällä ennen juhanneusta.Elikkä viimeisempänä.Kyllä Tammi kuolee jos sitä lähtee siirtämään olen 100 % varma asiasta.Antakaa puun kasvaa missä on.Tammi on muutenkin hidas kasvaja ,ennenkuin, juuristo vuosienmittaan levittäytynyt maaperään..
Sanotaan että sellaiset lehtipuut jotka ei pudota lehtiä syksyllä ei ole ehtinyt valmistautua talveen.
On mulla omassa Tammessakin käynyt niin ,kyllä hyvässä voimissa siitä huolimatta on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 22:09

Poikasihan voi katkaista oksan siitä tammesta ja laittaa sen maahan ja antaa runsaasti vettä,kyllä se näin juurtuu hyvässä maassa