voiko voi olla terveellisempää kuin oliiviöljy?

ruotsalaistutkimus tälläkertaa

Lisätty: 18.02.2010 - 18:48

Tuoreen ruotsalaistutkimuksen mukaan voin käyttö ruoassa johtaa huomattavasti pienempään veren rasva-arvojen kohoamiseen aterian jälkeen kuin oliivi- tai rypsi- ja pellavaöljyn käyttö
www.poliklinikka.fi/sydanter...et/7345557

Avainsanat: oliiviöljy kolesteroli kovat rasvat voi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.02.2010 - 22:13

on senverran monisärmäisistä jutuista kyse,
että tuskin yksioikoista vastausta voi antaakkaan, mutta ihan selvää mielestäni on,
että yhtä hyvin voi kuin kananmunatkin ovat joutuneet aivan turhan huonoon maineeseen
ja tulevat kokemaan arvonpalautuksen kunhan taas asioita tutkitaan

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.02.2010 - 17:29

Ruotsalaiset ovat peruspositiivisia ja varmaan kehuvat meidän rypsiöljynkin kohta, älkää hättäilkö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 17:52

risiiniöljy on kaikkein terveellisintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 18:17

Oliiviöljyä ei voi voita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 18:19

Voi on hyvää,kun paistaa kalaa..mutta kyllä oliiviöljy vie voiton terveyden kannalta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 20:34

En tiedä, mutta olen kuullut että voi on hyväksi näölle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 21:29

Uskinpa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 21:54

Kalanmaksaöljyhän se on mutta mitenkähän mahtaisi paistinpannulla käyttäytyä mausta puhumattakaan...

Lähteet:
Pienen pienenä poikana piti sitä niellä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 22:04

voi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 22:20

Voi on aina voita ja kohtuu vähän käytettynä ihan ok. Kaikessa kohtuus niin sillon on kaek´hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 08:48

Käytän sekä oliiviöljyä että voita ja kohtuullisessa määrin. Pieni voinokare lihaa paistaessa aikaansaa hyvän värin lihan pintaan. Oliiviöljyä olen käyttänyt säännöllisesti jo vuosikymmeniä, rypsiöljyä ei koskaan koska sen maku on mielestä hirveä.
Ei voi varmaankaan tapa ketään kun sitä kohtuudella käyttää.

Lisätty: 19.02.2010 - 10:17

Napsulaisethan eivät toki tuohon voi luotettavasti vastata, ei olla niin tiedemiehiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 13:01

Entäs jos laittaapi voita ja oliiviöljyä yhteen niin tulloopi oivariinia. Saapi molempien hyödyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 14:09

Laitan voita ,4dl.vettä,4dl öljyä, sekoitan ,sillä paistan ja leivälle.Teen omat seokset.Välillä rypsi,auringonkuk,oliiviöljyä.
Kohtuus kaikessa kaikki on siihenasti hyvää ja terveellistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2010 - 23:41

Pidän molempia yhtä terveellisinä ja käytän ruoan valmistuksessa. Margariinia en sen sijaan käyttäisi mistään hinnasta, lisäaineita täynnä oleva luonnoton tuote.