Varustaudutko kuin naparetkelle näillä pakkasilla? Varustaudun,sillä inhoan palelemista,kahdet kalsarit,kerrospukeutumista yms.

Avainsanat: naparetkelle menossa kahdet kalsarit aluspaitaa alpakkavillapaita huivia yms.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.02.2010 - 12:48

en palele kovin herkästi,

mutta vihdoinkin annoin periksi ja kaivoin pitkät kalsari käyttöön kun menin päiväksi kuvailemaan luontoa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.02.2010 - 12:43

En, tänä aamuna oli -10 astetta ja lyhyt kävelymatka. Minkkiturkkia olen käyttänyt jo kait yli 2 kuukautta, se lämmittää mukavasti enkä näytä naparetkeilijältä. Vaatteita turkin alla vain 1 kerros, se riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.02.2010 - 13:38

Kyllä se on pukeuduttava säiden mukaan, eikä almanakan mukaan, jopa kesälläkin. En ole joutunut kamalan paljoa pakkaamaan päälleni, kun niin vähän liikun kovilla pakkasilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 14:22

Kyllä tulee puettua heti reippaan puoleisesti näillä pakkasilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 14:29

pukeudun myös sään mukaan,
mutta jostain syystä en voi pakkasellakaan ylipukeutua ,
tuntuu että tikahdun jos liian monta vaatekertaa päällekkäin.
( viihdyin hyvin Huippuvuorilla ja Grönlannissa ilmastollisestikin )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 15:41

En, farkkujen /toppahousujen/työhousujen alla on ollut vain alushousut,ei mitään pitkiksiä eikä muutakaan... Paitakin takin ala useimmiten t-paita. Avannossa käynti on auttanut ettei tarvii pukea itseään michelinukoksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 15:52

Michelin-eukko ilmoittautuu!
Minulla tänäänkin päälläni pitkien alusvaatteiden päällä KAHDET TOPPAHOUSUT ja korkeakauluksisen villapaidan yllä fleecepusakka ja PAKSU toppatakki.
Kädessä karvarukkaset ja päässä kaksi pipoa päällekkäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 18:40

Kerrospukeutumista on viime päivinä taas tullut harrastettua: pitkiskerrasto, ohuempi paita, villapita,toppahousut, untuvatakki, lämpimät jalkineet, rukkaset. Päässä korvaläpät ja takinhuppu. Kaulaliinakin on ehdoton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 19:35

Kyllä tulee puettua lämpimästi..kun ei ole kiva palella..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 21:41

Minä en palele helposti joten pukeutuminisenki on sen mukaista

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.02.2010 - 22:03

Onneksi on niin lämpöinen ulkoilupuku, joten ei tarvitse pukea paljoa alle. Mutta villasukat ja kunnon rukkaset ne olla pitää lisukkeena, muuten ei tarkene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 02:40

Kaikki lämpimimmät vaatteet ovat olleet käytössä koko talven. Toppatakki ja untuvarukkaset ennen kaikkea.