Onko milestänne vaikea valita silmälasien kehykset??Että saa sopivat kasvoihin..

Lisätty: 16.02.2010 - 22:04

Kun on huno näkö ei näe miltä näyttää päässä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2010 - 05:11

Öön vastaukset on tosi yleishyödyllisiä :D

Mulla oli aivan ihana optikko auttamassa kehysten valinnassa viimeksi. Sanoin, että haen aika lailla samantyyppisiä kuin nykyiset ja hän otti sellaisia esille ehkä viidet. Kokeilin niitä kaikkia päähäni ja hän otti musta digikameralla kuvat. Katsoin sitten koneelta, että mitkä päässäni näytin vähiten hoopolta ja otin ne :) Hän otti jopa uudestaan kuvan, jos mulla jäi silmät kiinni tms. Se tais vähän flirttailla mun kanssani, ei kukaan mies voi niin mukava olla...

Mun näköni on -6 ja vähän päälle, joten pitäisi olla nenä kiinni peilissä, että näkisi. Nenä kiinni peilissä ei sitten taas näe kokonaiskuvaa enkä mä pelkkää kehysten valintaa varten haluaisi hankkia piilolinssejä. Kokeiltavien kehysten linssit ovat sitten taas yleensä niin suttuisia, ettei niidne läpikään näe...

Voi sentään niitä onnellisia, jotka eivät tartte laseja.

Kysyjän kommentti

Sait hyvää palvelua..ja kiitos vinkeistäsi..oli tosi hyvät..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.02.2010 - 22:08

Ei ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2010 - 06:36

On. Onneksi optikkoliikkeessä saa hyvää palvelua ja esittelevät eri malli- ja värivaihtoehtoja. Monitehot vaativat sitten vielä lisää sitä apua. Ja aika lähelle peiliä saa naamarinsa työntää, että saa terävän kuvan ja kauempaa sit onkin uskottava myös muidenkin silmiin.

Tuo illuusion mainitsema digikuvaus onkin hyvä vinkki. Voihan sitä varalta ottaa oman kameran kainaloon mennessäni seuraavia kehyksiä valitsemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2010 - 07:33

Kyllä se on joka kerralla yhtä vaikeaa. Tänään silmälääkäriin ja taitaa olla uusimisen aika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2010 - 08:28

Optikko auttaa, etenkin mallin valinnassa eli kertoo mitä sopivia on sillä hetkellä mallistossa tarjolla. Värin osaan valita itse eli väri tulee lähellä "omaa väriä" eli hiusten väriä tai sitten neutraalit eli metallinväriset jotka käyvät kaikille.
Käytän vain lukulaseja ja valitsemani kehykset ovat hyvänlaatuisia, eivät mene rikki helposti joten uusintaa ei tarvi usein tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2010 - 10:08

En ole itse käynyt silmälääkärissä.mutta jos joutuisin valitsemaan lasit itselleni ,niin se oliks kyllä todella vaikeaa minulle. koska tiedän et on vaikea valita ne jotka sopivat minun tyyliini ja kasvojeni malliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2010 - 14:38

Minulla se ois taas edessä tänä keväänä. Sankojen valinta on mielestäni yksi niitä vaikeimpia tehtäviä. Lasini tulevat niin kalliiksi, että ei ole varaa laittaa kerrallaan, kuin yhdet ja ne tietenkin pitäisi sattua sitten kasvoihin sopivat. Kyllähän ne myyjät auttavat, sanovat mitkä käy ja yleensä olen saanut aika mukavasti sopivat. Kestävätkin pitää vielä olla, kaksitehot ja auringon mukaan tummuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2010 - 17:49

Vaikeaa on ja minä teen aina niin, että valitsen liikkeessä 4-5 sopivimmat kehykset ja pyydän ne kotiin sovitettaviksi. Sitten vaan ystävät ja kylänmiehet paikalle arvostelemaan, että mitkä sopii parhaiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2010 - 19:49

Minä käyn aina samalla optikolla. Tuttuja myyjiä. He sanovat suoraan ovatko silmälasit sopivat tai sitten ei.En kuuntele kotonaolevan henkilön mielipidettä.Minulla voisi olla vaikka kassi päässä, hän vaan sanoisi, hyväthä ne.