Mihin olen matkalla? tunnin päästä kohti Seutulaa.

3p. vihje:
sen maan pääkaupunki on kuuluisa vesilinturuuastaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.02.2010 - 16:30

Viikon sääennuste Pekingiin lupaa aurinkoista, mutta vielä aika viileää.
Hyvää matkaa!
Taidat lukea tämän siellä jossain nettikahvilassa? =)

Laajennettu ennuste
Päivitetty: 08:00 AM CST on helmikuu 16, 2010

Tiistaiyö
Vähäistä pilvisyyttä. Alin: -11 °C . Tuuli Pohjoinen 14 km/h . Tuulen hyytävyys: -7 °C .

Keskiviikko
Selkeää. Ylin: 1 °C . Tuuli Pohjoisen ja luoteen välinen 32 km/h . Tuulen hyytävyys: -11 °C .

Keskiviikkoyö
Selkeää. Alin: -10 °C . Tuuli Luode 10 km/h . Tuulen hyytävyys: -15 °C .

Torstai
Selkeää. Ylin: 5 °C . Tuuli Luode 14 km/h .

Torstaiyö
Selkeää. Alin: -7 °C . Tuuli Lounas 10 km/h . Tuulen hyytävyys: -10 °C .

Perjantai
Selkeää. Ylin: 9 °C . Tuuli Lounas 14 km/h .

Perjantaiyö
Selkeää. Alin: -3 °C . Tuuli Etelä 7 km/h .

Lauantai
Selkeää. Ylin: 11 °C . Tuuli Pohjoisen ja luoteen välinen 10 km/h .

Lauantaiyö
Vähäistä pilvisyyttä. Alin: 0 °C . Tuuli Luode 14 km/h . Tuulen hyytävyys: -3 °C .

Sunnuntai
Selkeää. Ylin: 11 °C . Tuuli Pohjoisen ja luoteen välinen 18 km/h .

Sunnuntaiyö
Puolipilvistä. Alin: -1 °C . Tuuli Idän ja kaakon välinen 10 km/h .

Maanantai
Selkeää. Ylin: 14 °C . Tuuli Etelä 10 km/h .

Maanantaiyö
Selkeää. Alin: 10 °C . Tuuli Pohjoinen 18 km/h . Tuulen hyytävyys: -4 °C

Kysyjän kommentti

suht hyvin piti sääennuste paikkansa, keskiviikkona oli hyytävän kylmä tuuli.
muut päivät ; viileähkö, mutta aurinkoista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.02.2010 - 14:48

Hong Kong, Finnair AY067

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 15:05

Hyvää matkaa! Minua Hesalainen taksikuski opasti että oletko menossa Seutulaan vai Helsinki Vantaan lentoasemalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 16:04

Pekingin ankkaa syömään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 19:03

Olen lähdössä Miamiin ja odotan lämmintä lomaa, koska vihaan talvea ja kylmää, mitä tänä talvena on riittänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 19:04

Hauskaa lomaa sinulle siellä Pekignissä..me täällä palelemme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2010 - 08:40

Seutulaa ei ole enää, eli sitä rangaistussiirtolaa, mutta lentokenttä siinä kylässä on eli Helsinki-Vantaa, meillä helsinkiläisille pelkkä Helsinki Airport.
Pekingin ankka tuli mieleen...
Kun lähden kotoa taksilla lentokentälle, kerron meneväni lentokentälle. Koskaan en ole löytänyt itseäni esim. Tampereelta .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2010 - 19:21

Meinasin minäkin sanot,että työsiirtolaan,mutta ilmeisesti matkalle menossa.Hyvää matkaa ja lomaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2010 - 20:12

tervemenoa vaan sinnen ankkaa syömään

____

Kyllä Seutula on vieläkin olemassa, eikä Seutulassa ole koskaan työsiirtolaa ollutkaan, siitä huolimatta lentokenttä on monelle helsinkiläisellekin edelleen Seutula
____

Seutula (ruots. Sjöskog) on Vantaan kaupunginosa. Seutulaan vievän tien varteen rakennettiin 1950-luvulla lentokenttä, joka sijaitsee 8 km ennen itse Seutulan kylää, mutta kentästä ryhdyttiin käyttämään nimeä Seutulan lentokenttä , viralliselta nimeltään Helsinki-Vantaan lentoasema.

Seutula-nimi yhdistetään usein vankiloihin, vaikkei sellaista täsmällisesti ole paikalla sijainnutkaan. Mielleyhtymä johtuu siitä, että lentokentän rakentamisessa käytettiin vankityövoimaa. Seutulan kenttätyötä teki muun muassa rattijuoppoudesta vangittuja 1960-luvun julkisuuden hahmoja, joka toi tämän toiminnan esiin.