Eikö enää sikaflunssaa ole kun siitä niin vähän puhutaan?Onko lie moni jo siihen menehtynyt?

Avainsanat: vieläkö on sikaflunssaa jossain päin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.02.2010 - 16:48

Onneksi on hiipumassa tältä erää.
Suomessa on siihen tähän mennessä kuollut 43 ihmistä. Eniten pohjoismaista.
Lintuinfluenssaan ei kuollut maailmanlaajuisestikaan kuin vähän yli 200 ihmistä ja se aiheutti yhtä suuren paniikin.
Viruksilla on taipumus muuntautua ja jonain päivänä saatamme saada lääkkeille vastustukykyisen viruksen, josta seuraa uusi "musta surma". Lääke saatetaan löytää, mutta sen jakaminen nopeasti ja ajoissa ei onnistu, kuten nytkin kävi. Onneksi tauti ei taaskaan ollut niin vakava kuin pelättiin.

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta.On se varmaan vähän lientynyt rokotusten myötä.Minulla itselläni on myös jo tämä rokoite.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.02.2010 - 10:30

ajantasainen pandemiakatsaus:

www.ktl.fi/portal/suomi/terv..._tapaukset

päivitetty 28.01.2010 klo 12,
vanha sekin näkyy olevan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 10:32

Juu hiljaista on sillä rintamalla ollut jo jonkin aikaa! Suurin häly on laantunut ja kaikki on sen hyväksynyt, eli se siitä se on ja pysyy kuvioissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 10:51

Suomalaisilla on hyvä perusterveys joten hankalaa lajia sairasti vain osa ihmisistä. Kuolleista ei tiedetä koska jonkin riskisairauden omaavien kuolintiedot eivät ole julkista tietoa.
Rokotuksia otettiin hyvin ja se ehkäisi taudin leviämistä. Moni sairasti taudin lievänä eli se meni tavallisen kausiflunssan piikkiin. Myöskin ahkera käsien pesu ja desifionti ehkäisi leviämistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 11:25

lääketehtaat saivat rokotteensa myytyä, ei enää kannata mainostaa, siinä perussyy hiljaisuuteen

herkästi leviävä H1N1 ei ole tautina sen kummempi hengenvaara kuin tavalliset kausiflunssatkaan, kyse on vaan siitä kuinka monta heikkokuntoista tai muuten riskiryhmiin kuuluvaa se tavoittaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 13:21

Influenssaan menehtyy moninkertainen määrä ihmisiä verrattuna H1N1influenssaan.Kyllä täällä vielä sikapiikkiä jaetaan niille jotka ei ole syystä tai toisesta saaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.02.2010 - 14:14

Ei sitä taida tällä hetkellä olla liikkeellä, mutta varmaan tulee vielä takaisin, ennustavat viisaammat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 19:13

Onneksi on ainakin kohu mennyt ohi..mutta kyllä varmaan on vähentynyt...taisi olla turhaa ottaa sikapiikki..kun sai itsensä sairaaksi..Kova päänsärky ja lunssa ollut piikin jälkeen..ja käsivarsi kipeänä..Miehelläni ei tullut mitään kipuja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 20:24

Tulossa jossain vaiheessa back.Siihen annetaan sitten tehosterokote.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 20:37

On arvioitu, että keväämmällä tulee uusi sikainfluenssa-aalto ja siksipä ihmisiä on nyt tammi-helmikuussa rokotettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 22:17

Joku sanoi edellä että H1N1 virukseen on kuollut Suomessa 43 ja maailman laajuisesti vähän yli 200. Kuinka se voi olla niin että Suomessa on kuollut lähes 1/4 koko maailman kuolleista. Onhan Suomi kuitenkin niin pieni alue maailmassa