Mitä mieltä olette energia juomista?¿

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2010 - 20:18

en käytä energiajuomia.

täällä eviran mielipide:
Elintarviketurvallisuusvirasto edellyttää, että energiajuomien pakkausmerkinnöissä tulee olla varoitusmerkintä siitä, ettei tuote sovi lapsille, raskaana oleville eikä kofeiiniherkille henkilöille. Lisäksi tuotteissa tulee olla suositus vuorokautisesta käyttömäärästä, joka on yleensä muutamia tölkkejä päivässä, tai varoitus liiallisen käytön haitoista.
www.evira.fi/portal/fi/elint...vallisia_/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.02.2010 - 20:03

Tarpeettomia. Epäterveellisiä. Kalliita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 20:40

olen joskus juonut, ihan hyviä
mutta ne pissattaa ,
ovat huonoja hampaille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 21:04

Hätätapauksessa, aukase tötsä, mut ei muulloin. Tätä mieltä tääl, kaikki lisäaineitten lisäaineet usein käytettynä ei kyl hyvää elimistölle tiedä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 21:05

Turhan kaliita on energiajuomat...paljon vaan hedelmiä..niin saa vitamiina..ja voimaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 21:26

itse en ole käyttänyt, joskus ehkä maistanut,
hammasläärini mielipide energiajoumista tosi tyrmäävä, hänen mukaansa niihin olisi pistettävä vähintää K-18 merkintä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2010 - 22:02

Ihan turhia juomia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 23:10

Parassta alkoholitonta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 08:56

En käytä, maistoin kerran, PAHAA, yltiömakeaa, yäk... kokis on parempaa, jos kaipaan jotain piristävää virvoketta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 12:42

En ole käyttänyt energia juomia koskaan.Enkä niitä tarvitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 15:10

Olen muutaman tölkillisen juonut enkä huomannut mitään vaikutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 15:42

nami

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 17:36

Hmm.. hyviä, mutta ei ehkä "tarpeellisia." ^-^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 18:29

Vaarallisia aineita: ennen EU:hun liittymistä niitä ei edes saanut myydä Suomessa. Joku "besserwísser" tiesi kertoa että aiheuttaa aivoihin reikiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 20:25

En oo ikinä edes maistanu niitä.Ovat kuulemma epäterveellisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2010 - 15:41

Joskus olen joutunut ajamaan 800km vuorokaudessa ja silloin sellainen on suorastaan vakiovaruste, sillä muuten ei yksinkertaisesti jaksaisi. Samoin auttaa varmaan nyt monia jotka seuraavat kisoja läpi yön. Eihän niitä päivittäin juotavaksi ole tarkoitettukaan ja vaikuttaa ainakin itseeni juuri sen takia kun niitä juo harvoin. Ja mitä hintaan tulee niin K-Supermarket myy 5dl Euroshopper energy drink tölkiä jatkuvasti alle eurolla, joten saman kokoiseen limonaadipulloon verrattuna se on noin 40% halvempaa ja koululaisten mukaan erittäin tehokasta, itselläni sama kokomus. Ikärajaa niille tosiaan suositellaan mutta ei hampaiden takia vaan sen että juomassa olevat aineet aiheuttavat lapselle unettomuutta ja muita ongelmia.
"Energiajuomien nauttiminen aiheuttaa lapsille käyttäytymishäiriöitä, jotka ilmenevät lähinnä hermostuneisuutena, ärtyneisyytenä, yliaktiivisuutena ja huonovointisuutena, kertoo ravitsemustutkija Patrik Borg UKK-instituutista."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2010 - 20:36

Kalliita mutta hyviä. Toisinaan juon. Tulee sitä muutenkin juotua muitakin myrkkyjä.