Kun kokkaat,käytätkö ruokakermaa vai ihan oikeaa kermaa?

Meidän perheessä minä olen se, joka lorauttaa keitoksiin ruokakermaa ja mies puolestaan suosii sitä oikeaa kermaa.

Avainsanat: ruokakermaa vai sitä oikeaa kermaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2010 - 02:52

Ei ole mitään oikeaa ja väärää kermaa vaan eri käyttötarkoituksia varten tehtyjä kermoja. Kuohukermassa on rasvaa kolme kertaa niin paljon kuin ruokakermassa eikä se suurustu samalla lailla. En näe syytä käyttää sitä.
Maitotuotteissa käytämme luomua aina, kun sellaista on saatavilla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.02.2010 - 22:30

nykyään useimmiten ruokakermaa, mutta kun valvova silmä välttää, saattaa sitä oikeaakin vielä lurahtaa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.02.2010 - 22:30

Ehdottomasti ruokakermaa, joka on mahdollisimman kevyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 01:15

Kevyt ja paksu nejöprosenttinen saa luvan kelvata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 03:46

Meillä ruokakermaa käytetään, vähärasvaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 03:55

Ruokakermaa olen nykyisin käyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 09:59

Kyllä ruoka kermaa käytetään vähälaktoositonta ja mikä sisältää vain vähän rasvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 12:12

kevyttä ruuanvalmistukermaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 17:12

Kyllä tulee käytettyä vähäravaista ruuanvalmisuskermaa..täytekakkuun on pakko ostaa hyla vispikermaa..muualle en sitä käytä nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 18:36

Ilman muuta ruokakermaa käytämme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 10:34

Mikäli laitan kermaa, se on tietysit ruokakermaa. Kerman käyttöä on kyllä syytä välttää.
Joku jälkiruoka toki vaatii taas tuhdimpaa kermaa mutta yritän välttää sellaisia jälkiruokia. Kermakakkuja meillä ei syödä koskaan.
Maitotuotteissa pakko käyttää joko vähälaktoosista tai laktoositonta versiota joten se sanelee mitä käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 19:46

Becel 7% ruokakermaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.02.2010 - 17:33

Kalakeittoon aitoa kermaa, muihin käy huonompikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2010 - 19:32

Ehdottomasti aitoa kermaa; muutenkin ruoan laitossa suosin mahdollisimman puhtaita ja luonnollisia raaka-aineita. Kammoksuttaa nämä kaiken maailman lisäainepommit.