Voiko maitoa pakastaa?

Olen kuullut, että voisi. En ole kokeillut. Minun mielestäni siitä tulisi "kurria". Mitä mieltä olet?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2010 - 11:21

Miksi pitäisi? Maitoa on aina saatavana ja montaa eri lajia.

Kysyjän kommentti

Maitoa on aina saatavana ja montaa eri lajia. MISTÄ ? Jos ei pääse kuin kerran viikossa kaupaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.02.2010 - 17:17

Luulisi siitä tulevat vetisempää ja mauttomampaa. Mutta kyllä varmasti voi pakastaa eipähän happane.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 17:26

itse joudun kaäyttää tota hylä maitoa , ja usein siit käy niin et tölkki alkaa vanhentuu , jos en ole tehnyt mitään maitopohjassii ruokii , jot pakkaseen sen viskaan ja kun ruokaan tarviin niin sieltä vaan, otan sit .... ei haittaa laatikoissa, eikä lätäreissä ym ruan laitossakaan , jot viskaa sin pakkaseen vaan.. en tiedä miltä juodessa maistuis ,itse en juo lainkas maitoa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 18:04

Pieniä maku- ja rakennevirheitä saattaa esiintyä. Makuvirheet maistuvat helpoiten rasvattomissa maitolaaduissa.

Lähteet:
www.valio.fi/portal/page/por...2006154055

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 18:12

Olen maitoa pakastanut..kun joskus tullut liikaa ostettua..Olin käyttänyt pakastettua maitoa lettujen ja pannarin tekoon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 18:15

Eikös se tölkki hajoa kun turpoaa jäätymisen seurauksena...
Menee vaikeaksi jos tarvitsee kaadella pusseihin ja kippoihin ennen pakastusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2010 - 19:38

Ei ole kokemusta asiasta, mutta oletan että voi pakastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 21:03

joo sinne vaan ei se ainakaan sinua tapa jos pakastettua juot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 23:05

Voi pakastaa, mausta en tiedä. Hyvä niksi: jos esim. veneilet, voit ottaa pakastetun maitopurkin "kylmäkalleksi" ja maidon sulattua voi käyttää vaikkapa kahviin, ruoanlaittoon jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2010 - 02:29

Ternimaitoa olen pakastanut myöhempää tarvetta. Tosin se on sen verran paljon rasvaisempaa, kuin normaali kaupan maito, ettei sen laatu siitä paljon muutu.