Onkos hyviä Lohipiirakan ohjeita Napsulaisilla??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.02.2010 - 13:55

itse en paljoa resepteistä piittaa, säveltelen lonkalta ja niistä eväistä mitä kyökistä löytyy,
mutta selailin tuossa ajankuluksi muutamia ohjeita ja linkissä oleva vaikutti aika pätevältä

www.kinuskikissa.fi/?p=549

Kysyjän kommentti

Oli inan päteviä..kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.02.2010 - 15:10

Lihapiirakkaa torilta ja loimulohta reippaasti väliin niin avot.....!Juomaksi tietysti kylmää maitoa niin siinä on jätkäpojan herkku!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 15:12

1 kg voitaikinaa
Täyte:
4 dl keitettyä riisiä (1½ dl raakana)
500 g graavilohta
3 kovaksi keitettyä kananmunaa
1 dl hienonnettua tilliä
valkopippuria myllystä

Jaa taikina kahteen osaan. Kaaviloi toinen osa noin ½ cm:n paksuiseksi 28 x 38 cm:n kokoiseksi suorakaiteeksi. Nosta pellille leivinpaperin päälle. Levitä täyte levylle seuraavasti: ensin riisiä (imee kosteutta) sitten ohuet graavilohiviipaleet ja tilliä ja lopuksi vielä munaviipaleet. Kaaviloi loput taikinasta samanmuotoiseksi hieman pienemmäksi levyksi ja nosta se täytteen päälle. Käännä pohjalevyn reunat kansilevyn päälle ja sulje tiiviisti haarukalla painellen. Voitele munalla ja pistele kuoreen muutama reikä höyryn ulospääsyä varten. Paista uunin alatasossa 200 asteen lämmössä noin 30 minuuttia. Tarjoile tillivoisulan kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 17:20

Helpommalla pääset kun ostat kaupan pakastealtaasta myllyn paras lohi pasteiijaa .Ne on hyviä ilta teen kanssa.Ei huonoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2010 - 19:45

Vain kerran olen tehnyt lohipiirakkaa. Resepti oli ihan oma sävellys. Hyvää siitä kuitenkin tuli, ihme ja kumma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 22:14

Pellillinen lohipiirakkaa:
2 pkt ruisperunataikinaa
kylmäsavulohta
purjoa
päälle: ruokakermaa, johon sekoitettu pari munaa
suolaa
kuivattua tilliä
juustoraastetta

Teen tätä töissä asukkaille iltapalaksi, hyvin maistuu.

Lähteet:
oma kokeilu