Töissä käyvät napsulaiset: Joko olette jättäneet kesälomatoiveenne ja miten työpaikallanne toiveet toteutuvat?

Lisätty: 14.02.2010 - 21:01

Meilläkin pitäisi lomat kiertää, mutta ei se koskaan toteudu käytännössä. Aion pitää kesäloman lisäksi omaa lomaa kuukauden joten jos hyvin menee niin tää möyrii Onnelassa ensi kesänä kaksi kuukautta ja matkailee tietenkin.

Avainsanat: toive loma kesä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.02.2010 - 11:13

en käy töissä, mutta teen töitä

olen ilmoittanut etten tee töitä sen jälkeen kun Suomenlahdessa pintaveden lämpötila nousee yli + 10 C

siihen töiden teettäjien on vaan suhtauduttava (minun toiveeni toteutuvat)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.02.2010 - 11:30

kotini on linnani ja myös työsarkani.
lomat järjestän parhaaksi katsomanani aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 12:16

Sanotaan nyt näin että muut tappelee ns. parhaasta kuukaudesta ja minä otan mitä jää jäljelle. Porrastusjärjestelmä meillä virallisesti on, mutta sitä voi näköjään ajatella eri tavoin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 12:38

Itselläni ei ole sijaista, teen oman vastuualueeni töitä itsenäisesti mutta lomaa on käytännön syistä parasta pitää esim. heinäkuussa ja aina tuonne elokuun puoliväliin on sopiva aika.
Viikon pätkiä pidän aina sopivina aikoina, pääsiäisen tienoilla on viikko vapaata, samoin on syksyllä. Ei siis tarviste tapella kenenkään kanssa lomavuoroista mutta työt on hoidettava.
Enemmän on sovittelemista siinä että puolison kanssa voidaan lomailla ainakin joitakin aikoja yhtäaikaisesti.
Kevätloma taas lähestyy, pääsee hieman virkistäytymään välillä ja katselemaan "uusia naamoja".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 13:37

Kiitos kysymästä, hyvin menee. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 14:31

en ole pyyntöä jättänyt. mutta kohta pitää jo kiirehtiä. olen viime vuosina joustanut hyvinkin pitkälle ja siirtänyt tarvittaessa. viime vuonna pidin lomani lokakuussa. tänä vuonna ei kyllä mene läpi - olen varannut mökin lapista. ja poika pääsee ripiltä -liian monia vaikuttavia asioita tähän kesään mahtuukin. ehkäpä mun vuoro tällä kertaa saada se haluttu??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 15:13

Kun ei ole aikoihin ollut "oikeata"työpaikkaa niin lomailen silloin kun siltä tuntuu...Vaan kun ei oikein malta pitää niitä vapaita niin joskus tuppaa semmoinen pöönautti iskemään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 19:14

Samoin kuin Ahma12 omat työt pitää tehdä. Maksimi 3 viikkoa yhteenmenoon, muuten työt kasaantuu liikaa.Ja heinäkuu on se hilaisin aika. Yleensä olen lomalla käynyt päivän tai kaks makselemassa laskuja tai palkkoja ja nyt nuo alvitkin pitää ilmoittaa nopeammin. Sitten syksyllä ja talvella mahdollisuuksien mukaan lomailen pienemmissä pätkissä. Isäntä jäi sairaslomalle ja työkyvyttömyyseläkkeelle, niin että hän "lomailee" aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2010 - 00:11

Saan lomaa silloin kun haluan...kun teen näitä töitä tavallaan harrastuksen muodossa..aina loma järjestyy,kun haluaa päästä rentoutumaan...mikä todella ihana asia..
Vanhuksille jäjestetään tuuraaja..kun olen lomalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2010 - 17:07

Kesäloma meillä kiertävänä. Talvilomasta saa jättää toiveita ja sen yleensä saakin silloin kun tarvitsee/haluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.02.2010 - 16:33

Vasta lomalta palanneena en ehdi vielä pohtimaan milloin seuraavaa vietän. Saan päättää ihan itse milloin olen töissä tai lomalla.