Miten turvallista on auton vuokraus Eilatissa? Ja miten helposti käy rajan ylitys Jordaniaan?

Lisätty: 12.02.2010 - 08:50

Tarkoituksenamme on saada hieman vapautta matkailuun ja pyrimme välttämään kalliita järjestettyjä matkoja. Olisi kiva kuulla kokemuksia muilta Eilatissa matkailleilta ja autoilleilta.

Lisätty: 15.02.2010 - 08:09

Kiitokset palisanterille vastauksesta! Osaan noista oltiinkin jo tutustuttu, mutta varsinkin nuo Ulkoasiainministeriön linkit olivat erinomaisia huomioita! Huomenna hakemusta kansainvälisestä ajokortista vetämään ja maaliskuun puolivälissä kirjoittelen tänne tuoreempia kokemuksia autoilusta Eilatissa! =)
Matkan pääasiallinen tarkoitus on tottakai sukeltaminen, mutta jottein koko loma menisi veden alla, on hyvä miettiä jo etukäteen muutakin aktiviteettia matkan ajaksi.

Avainsanat: israel eilat auto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.02.2010 - 15:10

omat kokemukset ovat jo tosi vanhoja, taitaa olla liki parikymmentä vuotta siitä kun pari viikkoa siellä vietettiin ja autoiltiinkin ympäristössä.

- auton vuokraaminen ihan yhtä ok kuin muuallakin
- meille uusi turvallisuusriski oli villikamelit, vielä itsepäisempiä ja hullumpia kuin porot
- siihen aikaan ei Jordaniaan ollut mitään asiaa ja luulisin että rajanylitys on vielä tänäkin päivänä melkoisesti hermoja koetteleva kokemus kaikkine turvallisuus yms. tarkastuksineen
- sukeltelemalla saattaisi saaada helpommin elämyksiä ja ohjelmaa matkaansa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.02.2010 - 09:15

paikallisbussilla retkeilin ympäristössä Eilatista, mm. Kuolleella merellä ja Masadassa.

israel.rentalcargroup.com/fi/eilat.htm
plaza.fi/moottori/matkat/aut...an-aarteet
www.goisrael.com/Tourism_Fin

Lisätty: 12.02.2010 - 09:16

täällä vanha juttu:
www.mtv3.fi/matkailu/ulkomaa...740?Israel

Lisätty: 12.02.2010 - 09:27

formin.finland.fi/public/def...ture=fi-FI