Onko junan vessoista suora putki radalle?

Vuonna 1991 oli kun aloimme rakentaa bendoliinoille ratapohjaa Malmilta pohjoiseen tuli sitä itteäsä lipalle ja näkkyi kuitit lentäneen perästa aamujunasta Rovaniemeltä.

Avainsanat: juna matkustajat hävitöntä porukkaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.02.2010 - 18:35

Ei muuten ole historiaa, ei ole kuin muutama kuukausi kun oli juttua siitä että juna oli pysähtynyt sillalle ja joku oli mennyt toilettiin. Alla olleen auton (uusi BMW) etulasiin oli pudonnut oikein kunnon kasa ihmispaskaa vessapapereineen, ja tämä siis ihan Suomessa syksyllä 2009.
Tossahan se juttu on;
www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=1792355

Kysyjän kommentti

10p.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.02.2010 - 08:28

Vanhemmissa junissa, muistan kun meni vessaan joka kolkutteli ja heilutteli maan perusteeliseti ettei meinannu pytyllä pysyä.Näki selvästi kun rata pöllit vilkkui.Ihmetteli että sinnekkö ne menee ,taivaan tuulen vietäväksi.
Siitä on kauan kun olen käyttänyt junaa. Mutta luulisi senkin jo parantuneen näissä uudemmissa junissa. Ei kai se ole enään mahdollista.
Kansa käyttää niitä palveluja joita on tarjolla .Nerokkaat keksii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 08:32

Olihan se silloin muinoin ja vanhemmissa malleissa vieläkin. Uudemmissa se jo säilötään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 09:39

kyllä se ratapölkyille kakkiminen on jo historiaa, taitaapa olla jossain direktiivissä kiellettyäkin,

septitankki löytyy nykyään yhtä hyvin pendoliinosta kuin pikku paateistakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 09:41

vanhoissa junissa varmaankin oli suora putki, ja eihän ennen saanut käyttää junan vessaa muutakuin junan liikkeellä ollessa.

www.seisake.net/wc.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2010 - 10:08

Ainakin oli ennen. Ei ole aikuisena tullut pyttyyn kurkittua, joten ei havaintoa nykyjunista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 10:23

Tiistai-illalta havainnointia IC-junan vessasta,ei näkynyt pölkyn pölkkyä pytystä tarkasteltuna.Menneen ajan junaromantiikkaa ei enää ole,ei junaravintolassa eikä junanvessassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 11:05

Ei kai enään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 12:10

ei ole enään lentokoneissakaan suoraa putkea ulos,finnairi voisi vaikka säästää isot rahat kun ei tarvitsisi varastoida tuotoksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 18:30

Ennen oli näin...ei nykyään radalle mene tarpeet..onneksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 19:11

vielä sitä näyttää jokusia vanhan 'suorasuihkutus' kaluston vaunuja olevan liikenteessä, kaikki uudemmat kuitenkin keräävät kakit talteen ....

www.seisake.net/wc.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 21:13

on siinä naapurilla ollu nauramista ku on ollu uus auto aivan paskas

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 22:18

Eiköhän vanhemmissa ole edellleenkin. Jokunen vuosi mentiin Jyväskylästä Vaasaan, niin tuli asia tarkistettua, suora pudotus alas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2010 - 02:23

Pikajunissa saattaa vielä ollakin, mutta pendoliinoissa ja intercity-junissa vessan vetäminen aiheuttaa niin jumalattoman suhinapuhina-äänen, etten tiedä tyhjiöimetäänkö se säiliö vai mitä ihmettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2010 - 21:40

tottakai