Miksi ei klapikauppaa voisi käydä kilokauppana se olisi reilua kauppaa?

Lisätty: 11.02.2010 - 20:40

Tietysti hinta olisi suhteessa kosteus prosenttiin.20% kosteus on käytännössä hyvin palavaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2010 - 20:43

Kuutio eli motti on vanha perinteinen mitta puutavarassa. Pyritään myös laskemaan kiintokuutiometri. Motinkin taitava metsuri osaa tehdä harvaksi, mutta kilotavarana voisit saada aika kosteita puita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.02.2010 - 19:53

Olisihan se reilua, jos kaikki klapit olisi yhtä kuivia. Jos on kosteaa puuta, niin vähemmän sitä kiloon mahtuu kuin kuivaa puuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 19:56

Työlkii ellää, mut kauppa se on mikä kannattaa... rimputi rei..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 20:26

Ennen Mäki-Matti kaupassa ei ollut muuta tuoretta kuin koivu klapit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 20:48

Tulis takuu tuoreena!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 21:07

Jos klapi on märkää saisi ostaa painavaa puuta..Ei olisi hyvä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 21:19

Ainakin tämän iltaisen Kuningaskuluttaja-ohjelman mukaan tuo klapien osto onkin vähän kimurantimpi homma kuin mitä äkkinäinen luulisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 23:18

Kyllä olisi huonoa kauppaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 01:29

Kuningaskuluttajan nähtyäni tulen kyllä soittamaan tarjoukset todella monesta paikasta ennen ostamista.
Emmä tiedä onko toi nyt niin monimutkaista, jos vaan jaksaa asiaan vähän perehtyä, mutta eipä sitä paljon luonnon kanssa enää tekemisissä olla, jos polttopuutkin ostetaan valmiiksi mittaan hakattuina. Halvinta on ostaa klapeja tai vaikka ihan pöllejä ja antaa kuivua omassa liiterissä. Sitäkin mieluummin kuljetan polttopuut mökiltä omasta metsästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 07:14

täällä myydään kilohintaan takuu kosteusprosentilla koivuklapeja:
www.klapikeskus.fi/Tuotteet/

Klapi
pakataan puoliautomaattisella linjalla pakkauksiin ja asiakkaalle ilmoitetaan määrä kiloina ja
kWh:na. Tuotteet ovat klapilava (250 kg/1 000kWh), klapipussi (10 kg/40 kWh), klapipatteri (36
pussia á 10 kg /1 440 kWh).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 10:51

Huoltoasemilta myytäviä klapeja en pidä edes puuna. Kiloittain ei puuta mitata eikä myydä yleensä, kuutiometriin olen tottunut puukaupoissa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 12:39

Säkeittäin myy koivuklapia kaupat esim hgkk .Katsoin että onpa hintaa kun on tottunut itse niitä keräileen.Kerran poltaa mahtaakohan uuni edes lämmetä.