Valmistatteko ruokaa pakastekalasta?

Yllätyin.. paistoin äsettäin valmiiksi paneroituja Seifileitä..oli tosi hyviä..Laitoin sitruunaa ja tilliä päälle....ja sitruunakastiketta..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2010 - 19:24

Seitistä uuniin joksikin aikaa sitruunaliemessä, sitten kermaa sekä juusto raastetta ja muhimaan.
A vot että tulee hyvää.

Kysyjän kommentti

Pitää kokeilla..kiitos..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.02.2010 - 13:46

Teenhän minä. Esim. kalakeittoa, ja paistan myös seitiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 13:57

seitistä saa hyvän kalasopan. maidon sijaan pistän koskenlaskija sulatejuustoa. nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 14:30

Lohesta tulee osa pakastettua, josta osan graavaan ja osan laitan päivän ateriaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 14:38

en valmista ruokaa pakastekalatuotteista,norjalaiset kalatkin lähetetään ensin kiinaan jossa ne jalostetaan syötäväksi ja sitten pakastetaan ja toimitetaan suomeen jossa ne myydään pakasteina tai sulatetaan ja myydään tuoreena kalana.luulen timpankin kalojen tulleen kiinasta.jos ei itse pyydä tai osta kotimaista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 15:25

vastapyydetty kala se parasta kyllä on. harvemmin tulee lähdettyä kalaan kun ei enää asu järven rannalla.
oletettavasti tuoretta kalaa kaupan kalatiskiltä useimmiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 15:26

Matkaajan kanssa meillä on samantapaiset ohjeet kalakeiton suhteen.Maitoa ei tarvitse käyttää ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 15:30

harvemmin pakasteita, mutta joskus tuoreeen puutteessa kyllä soppa- ja uunikalaksi olen käyttänyt näitä teollisuustuotteitakin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 16:23

Minäkin teen kalasopan seitistä.Laitan kalalientä,maitoa,kermaa ynm.Oikein herkullista tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 17:07

Teen siitäVälimeren kalakeittoa ja paistosta, johon hyvän maun antaa kolmen juuston ruokakerma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 19:18

Kyllä. Teen pakastekalasta mm. erilaisia keittoja, seitilaatikkoa ja lohi lax-laks seoksen (saa kaupan kastikehyllyltä) kanssa maukasta uunivuokaa. Joskus myös paistan seitipaloja. Pidän lohesta ja tuoreista järvikaloista (ahvenista ym.)enempi, mutta seitikin käy kun muuta kalaa ei ole saatavilla, tai kalaruoka pitää saada huomattavan nopeasti valmiiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 20:46

kyllä kaikkeen sellaiseen mihin myöskin käytän tuoretta kalaa ..sitää saa nopsaa hyvää ja maikasta ruokaa .. pelkästään valurautapannulla voissa paistaen ja vain merisuolaa lisäten tulee hyvää kalaa , mut pannun kyl pitää olla todella kuuma ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 22:04

En kuuna päivänä enää pakastekalaa.Mulla on lapsuudenfobioita mutsin paistamasta pakastekalasta,viipaloituna ja pannulla ilman korppujauhoja kalmanvalkoisia suorakolmioita "paistettuna".Kiitos,mutta EI kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 22:24

En juurikaan. Ite ongitut ahvenet parasta ja heti tuoreeltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 08:33

Siitähän saa nopeesti ja maittavaakin ruokaa. Pidän kyllä ihan jees ,pakastekalaa.Teen keittoa ja kastiketta.Paistan silloin tällöin .Nopeeta ja vaivatonta.Eri makuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 09:09

Todella harvoin ostan pakastekalaa, ehkä kerran vuodessa kalakeittoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 10:18

Joskus syömme Lidistä ostettua ja hyvää on ollut. Mutta kyllä lohi on parempaa teekee siitä sit laatikko tai uunikalaa ynnä muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 18:58

Kalaa on kerran viikossa, välillä tuoretta ja välillä pakasteesta, riippuu miten sitä tuoretta saa.
Kalapuikot vääristää monen mielipidettä pakastekalasta, sillä ei ole oikeastaan kalan kanssa mitään tekemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.02.2010 - 16:25

Ennen kuin pääsin tuoreen kalan makuun, tein kovinkin paljon pakasteseistä ruokaa. Nyt teen itse pyydystetystä ja pakastetuista kaloista erilaisia kalaruokia.