Pakastatko juusto-raastetta?

Lisätty: 11.02.2010 - 14:49

Minulla aina valmiina ostettua juusoraasetta pakkasessa...yllätyksiä varten..vaikka pitsaan..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.02.2010 - 23:55

Pakastan. Muutaman kerran ehdin harmitella jääkaappiini homehtumaan jääneitä raastepusseja. Myös muita juustoja voi pakastaa. Esim. lempijuustoani Chevreä ostan tarjouksesta pakastimeen, ei vaikuta makuun millään lailla ja useimmiten käytän juustoa ruoan valmistukseen. Vinkki: leikkaa Chevre-tanko paloihin, laita väliin leivinpaperia ja pakasta. Palaset on helppo ottaa käyttöön vaikka yksitellen.

Lähteet:
Vinkki alunperin Stockan asiantuntevalta juustomyyjältä

Kysyjän kommentti

Kätevä ottaa pakastimesta,kun on tarvetta..maku ei kärsi..olen samaa mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.02.2010 - 13:45

Ostan kerralla sen verran kun tarvitsen. Ei riitä pakastettavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 14:20

En minä raasteena juustoa pakasta, vain juuston kantit, joita ei kukaan ole koskenut, minua ärsyttää jos joku perheeni jäsen koskee ruokiin paljain käsin, meillä on kaikki ruoat , elmukelmua tai rasioita käytetty niiden säilömiseen, ja minua äklöttää jos joku minun ruokia käsin koskee, olen todella vaikean vatsasairauden kokenut ja nyt on muotiin tullut että salaatit käsin möyhitään. yäk. Poikkesin aiheesta, mutta se pieni kimpale hikisissä käsissä juustoa raastettuna ei todellakaan minua kiinnosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 14:31

En pakasta vaan valmistan tai ostan sen verran että menee kerralla-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 15:32

eipä jouda juustot meilläkään pakkaseen, tulee syötyä sitä mukaan kuin hankitaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 17:08

Raastan juustoa aina sen verran kuin tarvitsen eli en pakasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 18:05

En ole tähän mennessä juustoraastetta pakastanu (apua, ei edes oo juolahtanu mieleenikään et sitäkin vois pakastaa, voi mua).... on oostanut eri kokosia pussukoita juustoraasteita, isoja ja pieniä ja sit harmittaa kun ei kaikki siihen ruokaan, mitä oon ollu tekemässä, mennykkään ja seuraavan kerran kunn katon jääkaappiin... ai niin, mullahan on sitä ostettua juustoraastetta viel jäljel... niin avot sehän onkin jo muuttunu homejuustoraasteeks:)
Hyvä idea, tästä lähtien, jos ostettua juustoraastetta jää ruuanlaitost, niin heitänpä pakkaseen, jess...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 19:39

Pakastan. Valmiiksi raastettu juusto on kätevämpää käyttää kuin palan oleva ruokiin joihin haluan juustoa.Ostan juustoraastetta useimmiten isoissa erissä jotta sitä oisi käytettävissä äkkinäisiin tarpeisiinkin. Iso juustoerä ei säilyisi muualla kuin pakkasessa yhtä kauan hyvänä. Juustoraaste ei mene omasta mielestäni pakastimessa piloille. Tässä ne tärkeimmät syyt miksi pakastan juustoraastetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 22:28

Joskus, jos jää yli. Jääkaappiin en enää jätä jämiä, kun ne tuppaa homehtumaan. Käytän ne pakastetut jämät suht piakkoin pois. Pakastin aika tyhjä yleisesti ottaenkin tällä hetkellä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 01:25

Jos juustoraastetta ostetaan, laitetaan sellaisia ruokia, että se tulee kaikki käytettyä. Pakkasessa meillä on oikeastaan vain marjoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 08:16

En rakasta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2010 - 18:59

Harvoin, jos joskus tulee ostettua liikaa niin silloin mutta varsinaisesti pakkaseen en sitä osta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.02.2010 - 16:23

Jos jää raastetta reilusti ylimääräistä, niin silloin laitan sen lopun pakkaseen.