Vakoiluohjelmat löytyi netti DNA turvasta ?

9 kpl vakoiluohjelmaa koneellani...??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2010 - 14:40

Virus- ja vakoilusuojaus etsii, torjuu ja poistaa virukset, vakoiluohjelmat ja muut haitalliset ohjelmat tietokoneesta. Viruksia ja vakoiluohjelmia etsitään aina kun käsittelet tiedostoja, käytät sähköpostia tai olet netissä. Virusten ja vakoiluohjelmien tunnistuksessa käytetään useita tunnistustapoja. Vakoilusuojaus perustuu Ad-aware ohjelmistoon eikä DNA Nettiturvaa voi asentaa koneeseen samanaikaisesti Ad-aware -ohjelmiston kanssa.

Internet-suojaus turvaa tietokoneesi verkon kautta tapahtuvalta väärinkäytöltä. Se sallii vain verkkoyhteydet, jotka on määritelty käyttämääsi suojausprofiiliin. Internet-suojaus valvoo myös internet-yhteyttä käyttäviä ohjelmia ja antaa turvan tunnettuja hyökkäyksiä vastaan. Oletusarvoisesti myös soittosarjayhteydet suojataan modeemikaappauksia vastaan.

Monien haittaohjelmistojen, kuten vakoiluohjelmien, poistaminen on tahallisesti tehty vaikeaksi. Jos yrität poistaa tällaisen ohjelman kuten minkä tahansa muun ohjelman, huomaat ehkä, että ohjelma on uudelleen näkyvissä, kun käynnistät tietokoneen.

Jos haittaohjelman poistaminen ei onnistu, voit ladata tietokoneeseen työkalun, jolla voit poistaa ohjelman. Monet yritykset tarjoavat ilmaisia ja edullisia ohjelmistoja, jotka etsivät tietokoneesta vakoiluohjelmia ja muita haittaohjelmia sekä helpottavat niiden poistamista.
Esim. www.piriform.com/ccleaner/download

Jotkin internet-palveluntarjoajat toimittavat myös haittaohjelmien torjuntaohjelmistoja. Kysy lisätietoja palveluntarjoajalta. Jos internet-palveluntarjoaja ei tarjoa vakoiluohjelmien ja vastaavien ohjelmien poistotyökalua, voit pyytää lisätietoja luotettavilta tutuiltasi tai katsoa jäljempänä olevan kohdan 1 linkit.

Muista, että jos poistat haittaohjelmia näillä työkaluilla, et ehkä voi enää käyttää ilmaisohjelmaa, jonka mukana kyseinen ohjelma asentui.

Vakoiluohjelmien poistaminen
1.
Käytä Windows Defenderiä. Windows Defender sisältyy Windows Vistaan. Jos käytät Windows XP SP2:tä, voit ladata Windows Defenderin maksutta.

2.
Tarkista työkalulla, onko tietokoneessa haittaohjelmia.

3.
Tarkista työkalun havaitsemat tiedostot haittaohjelmien varalta.

4.
Valitse epäilyttävät tiedostot poistettaviksi työkalun ohjeiden mukaisesti.

Lisää tukea
Microsoftin ohje- ja tukiartikkelissa, jossa kerrotaan haittaohjelmiston ehkä aiheuttamasta tietokoneen odottamattomasta toiminnasta, on lisätietoja haittaohjelmista ja niiden muista poistamistavoista.

Roskapostin hallinta on erinomainen työkalu ei-toivotun viestin torjumiseen. Roskapostien suodatus ei rajoitu vain DNA:n postipalveluun, vaan sen avulla suodatat roskapostit pois kaikista postilaatikoista, joihin sähköpostiohjelmasi ottaa yhteyttä POP3-yhteyskäytännöllä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.02.2010 - 16:31

huoi kauhistus .. positappa ne sukkelaa .. mist sit tietää , et on nooit ohjelmii .. ? utelee tietsikka vihreänä .. ihan raakileena :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 16:41

Kuten jo edelliseen kysymykseesi Papitikin kysyi "Millä sinä ne ohjelmat löysit?"
Kerro meillekin, se olisi aika oleellinen tieto meille muille, sillä monet netissä tarjottavat ilmaisohjelmat valehtelevat löytäneensä kaikenlaista, jotta ostaisit heiltä huijausohjelman.
Minulla ilmainen Spybot-SD on mielestäni toiminut hyvin, sillä on 169'301 prosessia mustalla listalla ja 283'740 "known ratings available" joten kyllä "vakoiluohjelmia" riittää mailmalla.
Pahimmassa tapauksessa saatoit poistaa "netti DNA turvasta" esim. sen automaattisen päivitysominaisuuden, jolla se päivittää automaattisesti viirus- ja vakoiluohjelmien listaansa. Tai jonkin muun hyödyllisen ominaisuuden ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 18:52

mun avasti joskus löysi jotain jotai väitti viiruksiksi tai vakoilu ohjelmiksi. poistin ne ja kone ei enää käynnistyny vaan sano että joku tiedosto puuttuu. siellä oli kyllä muistaakseni poistamisen vaihtoehtona jonnekkin siirtäminen, ilmeisesti ettei pääse leviämään mikään +?