Kun kättelet ihmistä, mitä se kertoo..kädenpuristus? ( nykyään ei paljolti kätellä)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.02.2010 - 20:20

Tosi napakka kädenpuristus..Inhoan jos toinen osapuoli..on veltto..eikä purista kun tervehtii..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.02.2010 - 16:33

minä kyl kättelen melkein ain , kun tapaan viaraampii ihmissii , mut kaik tutut rutistan syliini ...:) juu ja mitä sit kertoo .. minulle lämpöä , rehellisyyttä ja yleensä , et ollaan samalla aaltopituudella .. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 18:23

Kättelen ja oiken kovalla käden puristuksella. Yleensä katsovat että nainenko se oli.En voi sille mitään . Olen monesti kuullut että mitkä näppivoimat sulla oikein on.Katson silmiin aina ja hymyilen.Tutumpia halaan.Kyllä se on kohteliaisuutta ja toisen hyväksyntää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 18:51

Kättelen ja puristan. Inhoan löysää puristusta kätellessä, jotenkin saa vaikutelman siitä että koko ihminen on ihan löysä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 19:13

Kättelen itse napakasti ja tuntuu todella vastenmieliseltä kätellä ihmistä, jonka käsi on ihan löysä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 19:35

Totta,"ennen vanhaan" ennen sikaa,tykkään napakahkosta kättelystä,tulee karsea olo,jos käteensä saa taikinaa tai lämpimän lahnan.Tosin toinen ääripää on kaikin voimin rutistaminen,niin että toisen sormet rutistetaan suppuun?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 20:45

En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmisiä pitää kätellä. Minusta pään nyökäytys ja tervehdyssanat riittävät varsin hyvin ja läheisen ihmisen kohtaamisessa halaus, tietty. Onneksi nyt vältellään kättelyä ja toivonkin, että siitä tulee pysyvä tapa. Ei tarvitse jännittäessä hermoilla käsien kosteustasapainoa tai pelätä toisen käsien kylmyyttä tai likaisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 01:50

^ Sikainfuenssaa pelätessä ihmiset varmaan varoivatkin turhaa koskettelua.

Kyllä mä kättelen, kun tapaan uusia ihmisiä. Se on sellaista kohteliaisuutta, jota mulle on opetettu. Kerran testikättelin avomiestä ja hänellä oli erittäin kova kädenpuristus. Joillain miehillä on niin isot kourat, että mulla meinaa käsi rutista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 06:05

Kättelen yleensä. Joskus on niitä kulttuurieroja, joissa van hymyillään ja nyökytellään.

Kättely on ihan hieno tapa ja tuntuukin luontevalta ja jopa ihan mukavalta. Ainoastaan ne mämmikouramaiset kättelijät tuntuvat iljettäviltä. Napakka kädenpuristus antaa tietyn mielikuvan ihmisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 08:18

Reipas kättely taas käyttöön, kun sikalentsusta ei enää vaaraa. Löysä kädenpuristus kertoo tietenkin paljon ihmisestä. Kättelen työkuvioissa ihmisiä jotka tapaan ensi kerran, siis normaalioloissa. Nythän emme kättele ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 08:27

veltto ja vetelä kädenpuristus on epämiellyttävä ,
napakka kädenpuristus ja katsekontakti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 08:28

Minä kun tokkaan kouraa niin jotkut rävistävät kättään sen jälkeen. Jopa manaavat että meinasi luut rusentua? Täytyy vastata että on sepän koura, siinä pysyy kuumempikin rauta. Pitäisköhän alkaa lepsuilemaan ja luimistellen pälyilemään pitkin nurkkia?
Eipä ole käynyt mielessä joku "sikalenssu" mikä se on?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 14:23

thaimaassa ei kätellä ollenkaa,tyhmänä pitävät jos alat kättä ojennella,luulevat että olet tippiä vailla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 15:30

en ole koskaan pitänyt vetelästä kädenpuristuksesta - eihän sitä voi puristukseksi edes sanoa. reipas, napakka muttei rusertava.
töpselikärsätauti se estää tämänkin homman aikast tehokkaasti.