Missä on maailman matalin kohta? Kerro siitä jotain?

Lisätty: 10.02.2010 - 15:19

En tarkoita valtiota..kyse on vedestä..

Lisätty: 10.02.2010 - 15:41

Mitä erikoista hyvää kuolleessa meressä?

Lisätty: 11.02.2010 - 08:20

www.es-cosmetics.fi/finnish/...utmeri.php

Avainsanat: kylpy ainutlaatuinen uinti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2010 - 02:02

Se kelluttaa erikoisen hyvin.
Minulla on kuva,jossa kellun seisoma-asennossa kädet pystyssä ja kainalotkin ovat pinnan yläpuolella. Ja minun rasvaprosentillani kellutaan huonosti. Pohjalla oli paksu kerrosa kahden euron kokoisia suolarakeita.
Rintaa siinä ei voi uida, koska suuta ei saa pinnan yläpuolelle, kun kroppa kelluu niin korkealla, että päätä ei saa tarpeeksi pystyyn. Ei todellakaan mikään mukava kokemus hörpätä sitä vettä vahingossa!
Selkäuinti on sitäkin helpompaa.
Tätä jotkut siellä sotkivat itseensä " KUOLLEENMEREN MUTA- MINERAALIHOIDOT

Hoidon määritelmä ja vaikutusmekanismi:

Muta ja suola sisältävät runsaasti eri mineraaleja, jotka elvyttävät kehon mineraalivarastoja. Mineraaleilla on kyky imeytyä syvälle ihon alimpiin kerroksiin ja siten ne pystyvät ravitsemaan ja kosteuttamaan ihoa tehokkaasti. Niillä on myös kehoa rentouttava ja stressiä, väsymystä ja särkyjä alentava vaikutus, ne palauttavat myös ihon pH-arvon oikealle tasolle.

Mutahoito vaikuttaa rentouttavasti, se lievittää lihas- ja nivelkipuja, syväpuhdistaa ja desinfioi ihoa, ravitsee ihoa mineraaleilla, aktivoi ihosolujen uusiutumista, parantaa verenkiertoa ja siten verisolujen hapensaantia, kiinteyttää, lieventää erilaisia iho-oireita, kirkastaa ihoa, vilkastuttaa aineenvaihduntaa.

Mineraalisuolakylpy vaikuttaa rentouttamalla rasittuneita ja jäykkiä niveliä, se lieventää särkyjä, parantaa aineenvaihduntaa, poistaa kuona-aineita, poistaa ylimääräistä nestettä (turvotusta), desinfioi, kosteuttaa ja ravitsee, parantaa verenkiertoa.
Hoitomenetelmä ja -välineet:

Hoitotilanteessa lämmin muta sivellään koko vartalolle. Asiakas peitetään vartalomuoviin, pyyhkeiden ja folioviltin alle, jossa hän saa levätä 45 min. Sen jälkeen voi mennä joko suihkuun tai mineraalisuolakylpyyn, joka vielä tehostaa mudan vaikutusta.
Hoidon historiaa:

Kuolleen meren tervehdyttävä vaikutus on tunnettu jo tuhansien vuosien ajan. Maailman matalimmassa paikassa sijaitseva Kuollut meri oli suosittu terveyslähde ja vapaa-ajanviettopaikka jo antiikin ajan kuninkaallisille. "

Minä jätin väliin. Se olisi varmaan ollut se tarkoittamasi erikoisen hyvä juttu?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.02.2010 - 15:36

Kuollut meri, joka on 417,5 metriä merenpinnan alapuolella.

Lisätty: 10.02.2010 - 15:39

Maapallon syvin kohta, Mariaanien hauta (10 911 metriä merenpinnan alapuolella) sijaitsee Tyynessämeressä.

Lähteet:
Nettitietoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.02.2010 - 16:10

Löysin vain Assaljärven, maailman toiseksi matalimman kohdan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 18:19

Kuollutmeri (arab. ‏Bahret Lut‎, Lootin meri) on Jordanian ja Israelin rajalla sijaitseva järvi. Sen pinta on 408 metriä Välimeren pinnan alapuolella ja on maan pinnan matalin paikka.

Kuka nyt mitäkin hyvänä pitää, mutta suoloja ainakin piisaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 18:23

Kuollut meri on maapallon alin kohta, n. -408 m merenpinnan alapuolella.
Sen suolapitoisuus on 33 %. Se syvenee huimaa vauhtia.
1971 sen pinta oli tässä; fi.wikipedia.org/wiki/Tiedos...(1971).jpg

Lisätty: 10.02.2010 - 18:35

Matkakohde; www.iltalehti.fi/matkailu/ma...meri.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 01:27

Kuollut meri on noin 400 metriä merenpinnan alapuolella sijaitseva järvi ja samalla maanpinnan alin kohta.
Ihminen voi helposti kellua Kuolleessameressä, koska se on noin seitsemän kertaa suolaisempi kuin valtameri. Kun sieltä sitten nousee ylös suolakerros peittää ihon. Kaikki kalat, jotka tulevat Jordanjokea pitkin Kuolleeseenmereen kuolevat välittömästi.

varpaitani siellä olen uittanut, mutta kellumaan en suostunut