Kuulin hauskan sanan,HOLJA,kuka kertoo täsmällisemmin tarkoituksen? Lausuja sanoi olevan Treen suunnalta

Avainsanat: holja mikä holja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.02.2010 - 13:27

holja = hauska(a), mukava(a)
entisenä tamperelaisena kuulin sitä käytettävän tuossa merkityksessä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.02.2010 - 14:27

Hauska se on. Tunnen yhden holjan tyypin Tampereelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 14:53

Ei aavistustakaan.... enkä kait tunne yhtään tamperelaista ja jos niitä jossain onkin, puhuvat ihan suomea eli kirjakieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 15:07

Aina jotain viisastuu. Holjat tyypit ihan mukavia siis ja murteet elävöittävät puhetta. Olisipa tympeää kuulla vain pelkkää kirjakieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 16:43

voihan hitsi .. olen kotosin sielt tampereen kulmilt , mut ikän en ol tollast sanaa kuullukkaan, mut äkkiä oisin arvannut suoraan lonkalt , et se ois ollu , joku kala juttu .. no ehkä liian kauan ollut pois hämeest ... no koht puolsataa ... juups :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 18:02

Tamperelaiset holjat ovat minulekin tuntemattomia, mutta sen sijaan Forssasta niitä löytyy, hauskoja vai?

Holja = erikoinen, outo tai kummallinen Forssan murteella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 19:16

Mukava, hauska,hassu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 19:59

Kopion vv vastauksen, Forssan holja on tuttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 20:05

Holja on myös semmottis kutkuttava juttu. Hiano ja semmonen luimee.