mitä tehdä kun samassa kerrostalossa asuu useita vanhuksia jotka tulevat pätemään työttömyyttäni ja valittamaan siitä?

olen ollut kaikkia asukkaita kohtaa kohtelias ja sanonut aina huomenta ja päivää yms. mutta nyt se loppui, en aijo sano päivää yhellekkään talossa asuvalle. pitäis huolen omista asioistaan. en voi ilmeisesti kauheesti sanoa mitään takaisin koska muuten ne porukalla yrittää häätää minut pois. vuoden sopimus onneks , nyt kattoo uusia asuntoja

Avainsanat: mummo pappa huolta omista asioistaan kerrostalo suututtaa ottaa päähän

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.02.2010 - 13:31

vanhoilla/iäkkäillä ihmisillä saattaa olla tapoja, jotka nuorempia ärsyttävät.
sekaantuvat asioihin mitkä eivät heille ns. kuulu
mutta josko eivät tarkoittaneet mitään pahaa, vaan halusivat tutustua sinuun nuoreen ihmiseen,
kaikenlaisia asukkaita mahtuu kerrostaloon..............

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.02.2010 - 14:24

Sano kohteliaasti, että yksityisasioistasi et keskustele. Mistä he muuten tietää työttömyytesi? Jos olet itse maininnut asiasta, täytyy kestää seurauksetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 14:47

"Pätemään työttömyyttä"... ei aukea minulle......
Ei kannata suuttua ja etenkään silloin jos olet itse kertonut olevasi työtön.
Elät ja olet vain siten kun pitääkin, eihän siinä muu auta.
Vanhempia ihmisiä saattaa nuorten tavat ihmetyttää eli musiikin soitto, äänekäs elämä jne. Ei mistään kovin vakavasta asiasta ole kyse mutta nyreäksi heittäytymällä eivvät asiat kyllä parane.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 14:57

Minä myös oudoksun sanontaa "pätemään työttömyyttä".Mistä ne vanhusnaapurisi voivat tietää asioistasi,ellet ole itse "valittanut"asiasta?Siitä huomaat,ettei kannata holottaa omia asioitaan ympäri maailmaa,ei edes naapureille.Tarkoitatko pätemisellä ihmettelemistä???
Mitä tehdä?Ole kuin et oliskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 16:29

Nuoren työttömyys ei pitäisi olla mikään outo tai hävettävä asia - näinä päivinä , ellet itse siitä sellaista tee muulla toiminnallasi. Jatkaisit vaan asiallista ja kohteliasta käytöstä, kyllä se yleensä kannatta pitkän päälle. Ehkä otat asian turhan vakavasti, vai kolahtiko kalikka pahasti ? Kyllä elämä varmaan kolhii vielä paljon pahemminkin, on vain opittava ottamaan vastoinkäymiset...
Sanoit "koska muuten ne porukalla yrittää häätää minut pois" ? kerrostaloissa on yleensä tarkat säännöt osapuolille, olethan itse sekä kaverisi noudattanut niitä ?
Mutta esim. hyväksyttävän valituksen tekemiseen "Sääntörikkomusilmoituksella" isännöitsijälle, siihen tarvitaan yleensä kolmen naapurin kirjallinen ilmoitus, jonka jälkeen voi saada kirjallisen varoituksen vuokrasopimuksen purkamisen varalle..
Tässä eräs löytämäni asumisohje:
www.malmin-kiinteistot.fi/in...asumisopas tai suoraan
www.malmin-kiinteistot.fi/as...isopas.pdf
Monia muitakin löytyy Googlella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 19:18

Sano heille napakasti, että hoidat kyllä itse omat asiasi etkä halua muiden niihin puuttuvan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 19:48

On paras olla välittämättä koko puheista. Voit tietenkin sanoa, että nämä ovat ainoastaan sinun omia asioitasi.Eivät kuulu muille ihmisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 20:37

Se työttömyys on nyään niin yleistä..mittä siinä on ihmettelemistä.. Sano vaan..että kyllä työt maisusi jos olisi tarjolla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 01:44

Kohtelias voit olla jatkossakin, sillä ethän sinä mitään väärin ole tehnyt. Jatkat vaan matkaasi, jos jotain mussutusta alkaa kuulua. Olen sanonut eräille juoruämmille pihalla kerran, että "asia ei kuulu teille" eivätkä he sen koommin multa mitään kyselleet.

Työttömyys ja lomautukset ovat todella tavallisia tänä päivänä. Ei siinä ole yhtään mitään hävettävää. Taitaa mummut ja papat olla katkeria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 11:05

vaikeeta juu kunnei haluu loukata tahallaan vanhempaa väkeä. ehkä niille voisis nätisti sanoa että kerran viikossa käyt työkkärissä ja kokoajan on haku päällä. pieni valkoinen valhe voi olla paikallaan tässä tapauksessa. ei neet ymmärrä tätä nykymenoa - ku on vaikeeta ni on. ja ehkä niillä on jutunaiheet lopussa kun pitää nokkia jotakuta. koeta kestää