Miten toimii asuinpaikallasi lääkärin vastaanotto?

Meillä saa puhelimessa päivystysaikoja. Jos haluat normaalin lääkäriajan, sinut laitetaan jonoon. Sitten sinulle soitetaan aika. Ja mitä jos se ei sovikaan, sinut luultavammin laitetaan taas jonoon.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.02.2010 - 21:57

ihan ok

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.02.2010 - 21:59

Loistavasti.
Lääkärille voi jättää soittopyynnön ja hän soittaa samana päivänä. Voit saada suoraan reseptin apteekkiin tai lähetteen labraan, röntgeniin tai vaikka molempiin ja lääkäri soittaa heti kun on saanut tulokset käsiinsä. Jos hän haluaa nähdä sinut, se onnistuu yleensä samana päivänä tai huomenna. Lääkäri on omalääkäri, joka hoitaa sinua aina.
TK:mme on varmaan Suomen paras?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.02.2010 - 22:02

Viitisen vuotta sitten toimi oikein hyvin, mutta en ole tarvinnut lääkäriä sen jälkeen, joten nykytilanteesta ei ole tietoa. Sen olen kuullut, että muutoksia on tapahtunut. Labraankin pitää nykyisin varata aika. Ennen pääsi jonottamalla ilman aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 06:09

Yksityisellä sektorilla hyvin, mutta kunnallisella heikosti. Viimeisen kymmenen vuoden aikana minulla on ollut omalääkäri 3kk. Jonottaa saa päivystävälle pitkäänkin ja eihän se omalääkäriä vastaa. Mikäli on jokin pitkäaikainen sairaus niin todella toivotonta. Kun on tulosvastuullinen rahalliseti eikä asiakkaiden hyvinvoinnillisesti ja tyytyväisyydestä. Sieltä itestään ja syvältä koko homma.

Lähteet:
Vaihdoin yksityiselle kun ei kiinnostanut tuo touhu enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 08:02

Kunnallinen toimii oikein hyvin tällä hetkellä. Jos tarvitsee erikoisempaa esim. johonkin leikkaukseen nopeasti silloin kannattaa ensin käydä lähikaupungissa yksityisellä lääkärillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 10:24

Meillä täällä jämsänkoskella pitää tilata itse Lääkäriaika ajanvarauksesta et pääsee Läkäriin.Mutta hyvin olen saanut kun olen tilannut ja ajan saa siihen aikaan kun itselle sopii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 10:30

On vara valita, yksityisiä lääkäriasemia on vaikka kuinka. Kunhan maksat, pääset lääkärille samana päivänä.
Kaupungin terveysasemien toiminta on kysymysmerkki eli ei ainakaan kunnolla toimi. Pikkuhiljaa alkaa olla vaikeata löytää sieltä lääkäri joka osaa kunnolla edes suomea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 12:38

Täällä meillä terveyskeskuksen poliklinikalle saa lääkärin vastaanottoajan suhteellisen nopeasti vain ensiavusta. Sinnekkin ajan saadakseen joutuu tosin välillä soittamaan harmillisen usein ennenkuin joku sieltä vastaa ja sinulle lääkäriajan antaa. Yksityislääkäreille aikoja saa ploliklinikkaa nopeammin, mutta niiden harmina on tutkimuslaitteiden puute. Jos yksityilääkäri määrää potilaansa esim. röntgenkuviin ne voi käydä ottattamassa aikaisintaan seuraavana päivänä sairaalalla. Tämä viivästyttää aina oikeanlaisen hoidon saamista.