Mitä olet oivaltanut tänään?

Kategoria mikä vaan.
Itse oivalsin taas kerran, että tavallinen arki, työ, terveys, koti ja läheiset ihmiset ovat niitä elämän tärkeimpiä ja kauneimpia asioita. Jos haluaa tietää enemmän muista maista ja heidän kulttuureistaan on tärkeää tietää niiden ihmisten tavallisesta arkielämästä, tutustua siihen miten he elävät jokapäiväistä elämäänsä.

Avainsanat: arki kauneus onni arvostus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.02.2010 - 14:23

Olen oivaltanut jo aikaisemmin, että osaan nauttia jokaisesta päivästä jonka saan elään. En enää odota; voi kun olisi talvi, kesä tai loma.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.02.2010 - 17:20

Oivalsin, että vaikka töissä on kuinka stressi ja kiire, niin reipas kotimatka kävellen auttaa kummastiselvittämään päätä ja taas jaksaa kotihommia. Oli niin hieno ilma kävellä, että valitsin hiukan pidemmän reitin sen kaikkein lyhimmän sijaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 17:29

Oivalsin tänään asian, joka usein unohtuu meiltä kaikilta. Kävin silmälääkärissä.Edellisestä käynnistä oli kulunut kaksi vuotta. Siinä ajassa lähinäkö oli muuttunut aika paljon, eli lukulaseihin tuli muutosta. Oivallus: käykää ystävät tarkistuksissa.Kyllä se oma kroppa on aika tärkeä hoitaa ja huoltaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 17:33

En oivaltanut mitään. Kävin Raaseriporin pääkupungissa uimahallin saunassa. Kotimatkalla ostin DVD-soittimen ja nyt on katselussa Tuulen viemää elokuva.

Meillä Savossa oli ennen mies nimeltä Tuulonen ja kova kortin pelaaja. Kerran syksyllä Tuulonen tuli metsästä ilman sarka lyyssiä ja myrskylyhtyä. Erehdyin kysymään kukas nyt rahat vei? Olin saada nenilleni luuvitosesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.02.2010 - 18:11

Että on ihanaa nähdä lapsenlapsista edes tuoreita kuvia, kun ei itse lapsia näe.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 18:13

yksi iso oivallus tuli tuol vesijumpas, kun huomasin, et näiden fläskien joukos on oltava jotain lihasta tai muuta, kun vatsaliikkeet eilisen vesijumpan jälkeen teki pikkasen tiukkaa ja tuskaa...sitä vaan , et läskihän ei sillee itessään tunne mitään tai jotain .. emmää tierä, mut olen nyt ainakin löytänyt kropastani ihan uusia lihaksia tai jotain..vähän kuin joka puolelta kroppaa ja sillee ois olo ny , kuin jyrän alle jäännynnä....mut hyvä ja erittäin positiivinen löydös, jot jumpat ovat hyvii löytöpaikkoi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 20:30

Oivalsin, että käyn joka aamu kävelylenkin tekeen sillä aikaa, kun kahvi tippasee. Ja sitten "matkalaukun" tavoin tilaan ajan huomenna silmälääkärille. Ristisanojen kanssa menee sekaisin....ja syy tietenkin huonossa näössäni....ei missään nimessä älyssäni: ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 21:30

" Itse oivalsin taas kerran, että tavallinen arki, työ, terveys, koti ja läheiset ihmiset ovat niitä elämän tärkeimpiä ja kauneimpia asioita. Jos haluaa tietää enemmän muista maista ja heidän kulttuureistaan on tärkeää tietää niiden ihmisten tavallisesta arkielämästä, tutustua siihen miten he elävät jokapäiväistä elämäänsä."
Muuten sanasta sanaan, mutta tänään taisin tehdä viimeisen (paperi)työni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 12:21

Olen oivaltanut tänään sen, ettei kärpäsestä kannata tehdä härkästä, eli pieniä ongelmia suurennella. Kyllä ne pienet ongelmat ratkeavat ilman jatkuaa vatvomistakin. Olen oivaltanut myös ettei haukku haavaa tee, ei ainakaa jos niille antaa kenkää persuuksille, eli jättää ne huomioimatta. Kaiken tämän lisäksi olen oivaltanut, että jokaisen meidän ihmisen elämässä on iloitsemisen arvoisia asioita. Ne täytyy vain itsekunkin nostaa itse esille unohduksen suosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 12:26

Tänään,eilen oivalsin olevani kuolevainen,jotain tapahtui selässäni,kumarruin hiukan,ei edes syvään,mutta tunsin vihlovan kivun,joka nyt jatkuu lievempänä.Tulin työmatkalta kotiin,nukuin pitkään ja rennosti yön,nyt hiukan parempi,mutta silti pelkään kuolevani tähän,sillä mulla EI ole KOSKAAN ollut selän kanssa mitään ongelmia,päinvastoin joustava,taipuisa selkäranka.Lähden käymään ahkion kanssa postiin,hakemana yhtä pakettia ja piipahdan apteekkkiin hakemaan Buranaa.Pari,kolme niitä pitäis rentouttaa,eiköhän se tästä,mutta oivallus tuokin.