Lempiruokanne? Mikä se se tai ne on? Kuinka usein syötte sitä/niitä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.02.2010 - 16:23

Vähän samansuuntaisia ovat minunkin mieltymykseni. Kalaruoat, kuhaa ei voita mikään, mutta lohikin käy, ja mustekala, jota nytkin on pakastimessa sekä raakana että paistettuna. Mutta ehkä kuitenkin kasvisten puolella ovat suurimmat mieltymykseni: kaalikääryleet, ja oikeastaan kaikki kaalista tehdyt herkut, kuten vaikkapa kaalipiirakka. Ja tietenkin lanttulaatikko, tosin syön sitä vain jouluisin, joten en tiedä, mitä tapahtuisi, jos sitä olisi useammin tarjolla, kyllästyisinkö sitten siihen. Oikeastaan asi on toisinpäin: en osaa nimetä ruokia, joista en oitäisi. Eilenkin olin syömässä libanonilaisessa ravintolassa, jossa grillivartaassa oli erilaisia lihoja, ja salaattina sekä alkupaloina mitä ihmeelisimpiä makuja. Siis voin todella sanoa olevani kaikkiruokainen !

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 09.02.2010 - 13:44

Kaalikeittoa syön erittäin mielelläni muutaman kerran vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 14:45

melkein kaikki kalaruoka, loimusiika ja -lohi siinä päällimmäisiä,
syön aina kun tilaisuus, vähintään pari kertaa viikossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 15:13

Kyllä se on kesän ensimmäinen grilliruoka ja myöhemmin uudet perunat ja silli. Muina vuodenaikoina vaihtelee liha, kala, broileri ja tietysti karjalanpaisti hirvenlihalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 15:52

Vaikea vastata koska pidän hyvin monenlaisesta ruuasta. Thai-ruoka, kiinalainen, intialainen, arabialainen...jne. Nyt juuri voisin sanoa, että kalaruuat ovat ehkä kuitenkin ykkössijalla ja pitkästä aikaa sain syödä Hammouria Dubaissa. Niin ja juuri äsken paistoin kuhafileitä, nam.
Joka viikko laitan jotain kalaruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 17:08

Läski soosi saa vain ani harvoin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 17:11

Kalaa tulee syötyä talvella aika paljon...eilen vasta laitin suolaan Lohta..koko fileen..siintä riitää leivänpäälle,lohilaatikkoon ja lohipiirakkaan... Kesällä tulee paljon gillattua..ja mikä ihaninta tehdä omista kesäkurpisoista..kaiken näköistä ise sanon mössöä..kun antaa mielikuvituken lentää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 17:26

Kotona tykkään pannulla paistetusta lohesta kermakastikkeella ja perunamuussista. Kun ravintolassa haluan oikein herkutella, se on paistettua ankanrintaa lisukkeineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 18:01

Kanaruoka, kasviskeitto, lihapullat(oman reseptin mukaan), Kalapaistos.Voi, niitä on tosiaan paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 20:39

On monia ruokia joista pidän paljon, mutta sanotaan nyt, että omasta savustamosta lohta ja feta
salaatti. Savulohta tulee syötyä 1-2 kertaa kuukaudessa ja fetasalaattia n. kerran viikossa-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 23:36

Hunajakanaa kookoskastikkeella. N A M

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 02:21

Burritokset. Syödään pari kertaa kuukaudessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 10:36

Kotimainen, tuore kala ( ei kasvatettu) paistettuna on hyvää. Kuha ja siika parhaat ja kyllä merilohikin käy, sitä saa vain aniharvoin.
Mieliruoka ykköstä toki on mahdotonta nimetä. Viime sunnuntaina tein stamnatoa ja se oli kaikkien mielestä erinomaista. Välimerelliset ruoat ovat listan kärjessä.