Missä nopeudessa nastat irtoavat?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.02.2010 - 03:53

Sadassakuudessakympissä alkaa lokareissa napsumaan.
Kokemusta on vuosikymmenien takaa, tiedä noista nykynastoista ja renkaista. Nastat ovat nykyään niin keveitä, mutta kumi on ehkä pehmeämpää, joten ei liene kovin kaukana totuudesta.
Ajattelitko tehdä vanhoista talvirenkaista kesärenkaat? =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.02.2010 - 00:49

En tiedä missä nopeuksessa..mutta tänäänkin lesi nasta tuulilassin vaikka ei ollut kova vauhti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 02:17

Nastat eivät irtoa vauhdin vaan kitkan vaikutuksesta. Niitä siis irtoaa, jos sä esimerkiksi jarrutat paljaalla asvaltilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 02:45

Täh?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 07:10

Kyllä se keskipakovoima toimii tässäkin tapauksessa. Riippuu tietysti renkaan halkaisijasta, kumilaadusta ja nastatyypistä. Nastarenkaat pitäisi uutena ajaa "sisään" eli rauhallisesti että nastat asettuisivat kunnolla paikoilleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 08:45

Reiskan Rallissa parikymmemtä vuotta sitten olin polun varressa, ulkokaarteessa oli nuoria voimansa tunnossa olevia nuoria miehiä. Heille ei puhe mennyt kaaliin ettei siellä kannata olla.
Tuli kisapirssi ja meni, kuului tien toiseltapuolela; "hei Osku mikä sulle tuli kun siihen makaamaan aloit".
Taskulampulla Oskua tarkastaessamme oli pipo naulattu rallinastalla keskelle otsaluuta. Autolla ei ollut vauhtia mutta voimaa kun avasi vähä mutkan jäkeen niin johan ropisi.

Kyllä uskoivat kun Oskuaan hoivailivat lasarettiin.

Miten rallinastoja sisäänajat, niiden viranomaisten käyttölupa käsittää vain sen kilpailunajan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 10:27

Ainakin jos pakitat mah. kovaa ja sitten suditat niin voi saadfa muutaman irti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 13:32

5. Aja rauhallisesti. Äkkijarrutukset ja sivuluisut lyhentävät erityisesti nastarenkaiden käyttöikää. Uudet renkaat kannattaa ajaa sisään kuten autotkin. Maltillinen vauhti, ja mahdollisimman vähän rajuja ohjausliikkeitä 500 ensimmäisen km:n aikana pidentävät renkaiden käyttöikää.
Sekä muuta tietoa:
www.autokeskus.fi/varaosatja...renkaista/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 13:35

Tuttavani ajoi BMW autolla tavella 100km matkan noin 200km/h tunnissa ja oli kuulemma nastoja hävisi 20%. Oli tietysti sivuliiriä ja sutimista.

Lähteet:
Tuttava kertoi.