montako taksia suomessa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2010 - 10:05

Suomessa on noin 9 500 taksiyrittäjää eli taksiliikenneluvan haltijaa, ja heillä on noin 10 000 taksiautoa. Tavallisimmin liikenneluvan haltija on siis yhden auton omistaja. Autoista noin 55 % toimii kaupungeissa ja 45 % maaseudulla.

- ja sitten ne pimeet päälle, niitäkin on alkanut ilmestyä ainakin pääkaupunkiseudulle -

Lähteet:
www.taksiliitto.fi/fi/taksil...e/yleista/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2010 - 10:28

Määrää en tiedä mutta silloin kun taksia eniten tarvitsee, niitä ei tunnu olevan ensimmäistäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 11:08

Ajattelin juuri samoin Tuutikki100 kans..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 16:41

Nainen,poliisi ja taksi...kaikkien kyydissä on oltu ja tuhansia euroja on ensiksi ja viimeksi mainittuihin kulunut!Tarpeeksi niitä ainakin on paitsi pe-la aamuyöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 21:42

Vasta kun tavitsin taksia kiirresti..niin kyllä kesti tulo..kun taksiasemakin oli ihan tyhjä..ja sai soittaa ulan kautta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 14:46

Olisin kyllä luullut että lupien lisäksi on autoja selvästi enemmän, sillä aika usein kuulee sanottavan että "taksi-renki". Tuo renkihän on siis kuljettaja, ei yrittäjä. Lahdessa on ainakin parikin sellaista yrittäjää joilla on jo niin monta autoa ja kuskia että ei enää itse tarvitse kovin usein olla edes ajokunnossa... Tosin voihan se renki ajaa sitä ainoatakin yrittäjän autoa, ei niitä aina tarvitse olla kymmentä autoa jos käyttää muita kuskeja.