Oletko ostamasi tuotteen joutunut viemään epäkuntoisena tms takaisin liikkeeseen?

Olen vuosien varrella joutunut viemään/vaihtamaan aivan uuden tuotteen monta kertaa. Esim videolaitteeseen juuttui kasetti sisään, huonekalut olivat naarmuuneet kuljetuksessa, kallis lahjakello jouduin nyt viimesi huoltoon viemään 2kk päästä jne

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2010 - 09:34

aika harvoin,
näin äkkiseltään ei tullut mieleen muuta kuin yksi kamera,
jonka käytössä valotus pelasi ihan arpajais-periaatteella,
vaihdossa ei ollut ongelmia

varmaan on muitakin ollut, mutta ovat hoituneet senverran vaivattomasti että koko juttu unohtunut

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2010 - 09:32

kyllä takuuseen on paljon mennyt meiltäkin tavaraa ....jot en edes muista , mut ihmetten vain,et mitenkä ne tuota laatua tarkkailee , kun melkein kaikki pitää viedä huoltoon jo ennen käyttöä ....vai oiskos meitil sit vaan niin huono mäihä, et ne maanantaipäivän vehkeet tulee meitin ostetux....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 09:40

Kyllä vaan, ennen joulua 2 jouluvaloa, eivät kalliita olleet, mutta vaivaa siitä tuli meille, kun niitä kauppoihin menimme ehjiin vaihtamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 10:25

Kyllä olen joutunut viemään takaisin. Näitä tämmöisiä juttuja on tämän tästä.Vaikka luulee et pelais aivan hyvin kun ostaa.Mutta ei varmuutta voi tiettää ennen kuin kokeilee,et pelaako tuote kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 10:25

Kyllä olen montakin kertaa. Kerran huomasin vasta kotona housunlahkeessa värivirheen, jakussa puolestaan oli toinen hiha ommeltu eri tavalla kuin toinen mikä näkyi selkäpuolelta aika selvästi. Aikoinaan ostin radionauhurin, jossa ei radioasemat pysyneet aloillaan yhtään vaan kuului pelkkää suhinaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 12:04

olen ja tännä pitäis yks juttu viedä takaisin kun se ei toimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2010 - 13:23

Kerran palautin yhden jalkalampun, kun sulake kärähti samalla kun laitoin siihen ensimmäistä kertaa valon. Television palautin vähän ennen takuuajan umpeutumista kun meni pimeäksi. Sain täysin uuden television tilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 14:05

Tottakai!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 16:49

Toppahaalarin, jonka toisen puntin vuori oli ommeltu ihan kieroon, samoin pojan vuorellisissa housuissa. Tietokone, jota poika asensi ja soitti sitten ohjeita kun ei alkanut toimimaan. Sanoivat, että tulkaa vaihtamaan, niin että ei muutakuin purkamaan, pakkaamaan ja menoksi uutta hakemaan. Kauhee vaiva ja uudelleen asennus. Viimeinen on digitaalinen ohut henkilövaaka, joka ei tullut päälle, muutakuin käsiin nostamalla ja kämmenen välissä painamamalla. Kuulemma yleinen vika siinä mallissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 20:06

Pixmaniaan panin kameran takaisin, kun se juuttui auki-asentoon.
Rahat tulivat aikojen päästä, mutta tulivat kuitenkin.
Pikkutavaroitakin olen vaihtanut aika paljon. Halusin langattoman lämpömittarin ja laitettuani patterit, niin ei toiminut. Ei muuta kuin vaihtamaan. Uusi toimi, mutta näytti kolme astetta pakkasta, kun oikeasti oli suojakeli. Sekin pimeni alle viikossa.
Sillä välin olin ehtinyt hakea Honkkarista toisenlaisen mittarin, joka yllätys, yllätys, ei toiminut kuin parin metrin päästä. Ei muuta kuin kummatkin vaihtoon. Ensimmäisestä liikkeestä sain kalliimman tilalle ja Honkongista toimivan, joten nyt näen lämpötilan kahdesta mittarista!
En periaatteestakaan halua maksaa risasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 20:48

Valitettavasti niitä maanantaipäivän tekeleitä olen vahingossa ostanut ja sitten turhia kustannuksia kun jajelee palauttamaan/vaihtamaan tuotteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 21:47

Vasta ennen Joulua ostin ompelukoneen..heti alkoi käryämään..kun omelin verhoja..verhoon tuli reikä..ja muoviosat suli koneesta..Uuden koneen sain tilalle..mutta palanutta verhoa ei korvattu..vaikka laittoivat maahantuojalle valituksen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 12:37

edellisjouluna vein pojan lahjan -xboxin takasi bumerangina. harmi että joulunpyhät piti odotella ennen kauppojen avautumista. sain kyllä heti uuden

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 15:07

Ostin BREO merkkisen rannekellon, paljon kehuja ja joku muotoilupalkinto vuodelta 2008, juuri viime viikolla. Päivän päästä luulin että oli laittanut sen 10min väärään aikaan, mutta kun sama toistui seuraavanakin päivänä aloin kiinnittämään sen käyntiin huomiota entistä tarkemmin. Jo parin tunnin seuraamisen jälkeen paljastui että kello jätätti ja reilusti. Sen tunti oli 59.30 min joten siitä kertyi hieman liikaa vuorokaudessa. Mitä virkaa on kellolla jota saa rukata joka päivä oikeaan aikaan? Ostopaikka oli noin 500km päässä joten henkilökohtainen palauttaminen oli mahdotonta. Asia hoitui kuitenkin suorastaan erinomaisesti netin ja postin kautta "asiakaspalautuksena", eikä siitä aiheutunut minulle kuluja lainkaan (kuten ei tietysti pidäkään). Kellon myynyt firma oli asiasta erittäin pahoillaan ja toivoi että jatkossa kaikesta huolimatta olisin heidän asiakkaansa. Olen aivan varmasti, sillä mielestäni myyjä ei voi testata jokaista myynnissä olevaa kiinalaista värkkiä, vastuussa on luonnollisesti valmistaja. Myyjä kantoi tässä tapauksessa oman vastuunsa esimerkillisesti.
Sain valita joko uusi kello tai rahat tilille, pyysin rahat takaisin jottei enää joudu edestakaisin postittelemaan mahdollisesti toista epäkuranttia kelloa. En ole katsonut tiliä, mutta varmaan ovat jo maksaneet summan takaisin.
Myyntipakkaus, käyttöohje ja ostokuitti olivat tallella ja ne kannattaakin säilyttää aina jonkin aikaa oston jälkeen, näin mahdollisen palautuksen koittaessa kaikki sujuu jouhevasti.

Onhan niitä toki muitakin, mutta tämä nyt siis aivan tuoreessa muistissa oleva tapaus...